Genel Bilgi
Kod | GRS319 |
Ad | Desen 5 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel resim kuramları ve kavramlarıyla birlikte dönem eserlerini içeriğiyle ve tekniğiyle analiz edebilecek görsel,kültürel bilgi ve yeterliğe sahip olmak. Plastik sanatlar içerisinde yer alan resmin özgün bir ifade biçimi olarak algılayıp kendine özgü sanatsal bir dil oluşturabilecek yeterliğe sahip olması, farklı sanat teknolojileri çerçevesinde uygulama yoluyla kavratılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Uygulamalı ve kavramsal çalışmalarla, öğrenciye resmin temel elemanlarının kavratılması ve uygulamaların yapılması projeler üzerinden yürütülür.Bu atölye dersi, öğrencinin gözlem-deney bilgi birikiminin dengelenerek yürütüldüğü farklı tekniklerin verildiği çalışmaları önerir ve kavranması sağlanır.Eskiz ve etüdlerin yardımıyla, kompozisyon çalışmaları ve araştırmaları yaptırılarak;öğrencinin resimsel ifadede plastik anlatım ögelerini kullanması sağlanır.Sanatın temel meselelerini anlamlandırabilmesi çabası içinde kendi resimsel anlatım dilini yapılandırabilmesi, bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Chaet, B. (1983). The art of drawing, Florida, Rinehart and Winston Inc. Edwards, B. (1986). Drawing on the artist within, New York, Simon and Schuster, Inc Enstice, W. and Peters, M. (1990). Drawing, space, form, expression, New Jersey, Prentice-Hall, Inc. Fleming, W. (1995). Arts and ideas. Orlando, Harcourt Brace Company. Gollwitzer, G. (1976). Express Yourself in Drawing. New York. Mehmet, N. (2006). Desende insan figürü, Kayseri, Netform Matbaacılık A.Ş. Mendelowitz, D.M., and Wakeham, D. A. (1993). A guide to drawing, Florida, Rinehart and Winston Inc.Parramon, J., M. (2004). Çizim ve resim sanatı, İstanbul, Remzi Kitabevi A.Ş. Williams, R. (2001). The Animators Survival Kit, New York, Faber and Faber Limited..
Notlar
Sanatçı defterleri-YKY yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavramları ve fikirleri sembollerle ifade eder, hayal ettiğini zihninde canlandırır ve görsel olarak aktarır. |
ÖÇ02 | Görsel hafıza tekniklerini kullanarak hayal ettiği figürleri referanssız çizer. |
ÖÇ03 | Hareketli figürleri zihninde canlandırır ve hareket dinamiklerini analiz ederek çizer. |
ÖÇ04 | Zihninde canlandırdığı figürleri iki boyutlu yüzeye aktararak kompozisyon oluşturur. |
ÖÇ05 | Belleksel ve imgesel karakterler tasarlar ve bu karakterleri özgün kompozisyonlarda kullanır. |
ÖÇ06 | Yaratıcı desen ve hayalden desen tekniklerini kullanarak özgün kompozisyonlar geliştirir. |
ÖÇ07 | Desen çalışmaları ile gözlem gücünü geliştirir ve görsel algısını güçlendirir. |
ÖÇ08 | Desen çalışmalarında deneysellikten yararlanarak özgün teknikler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Desende yeni yaklaşımlar ve incelemeler. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Canlı modelden desen çalışması.kadın | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Canlı modelden canlandırma, figüre hareket kazandırma çalışması. | İllüstrasyon Eskizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Desende kurgulu çizgisel çözümlemeler ve denemeler. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Canlı modelden desen çalışması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Desende yaratıcı teknik denemeleri ve uygulama çalışmaları. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Canlı modelden etüdler: farklı tekniklerle uygulamalar | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Canlı modelden hareketle farklı tekniklerle kurgusal kompozisyon oluşturma. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Oluşturulan kurgusal kompozisyon ile senaryo hazırlama. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Canlı modelden hareketle kurgulanan senaryonun kağıt üzerinde betimlenmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Desende yaratıcı teknik denemeleri, kısa çizimler, teknik olanakların araştırılması | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Analiz, tartışma ve değerlendirme. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Projelerin sonuçlandırılması, sunumu 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Projelerin sonuçlandırılması, sunumu 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Final sınavı | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Final sınavı | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |