Genel Bilgi
Kod | GRA313 |
Ad | İllüstrasyon 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. R,Clanton, Little Big Books, Illustrations for Childrens Picture Books, 2012 Bautista, Traci, Doodles Unleashed, Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
Notlar
Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. R,Clanton, Little Big Books, Illustrations for Childrens Picture Books, 2012 Bautista, Traci, Doodles Unleashed, Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital tabletin kullanımı ile ilgili deneyim sahibi olur. |
ÖÇ02 | Dijital renk yönetimini ve palet oluşturmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Dijital fırçaları oluşturmayı ve bu fırçalarla efektif biçimler, lekeler ve etkiler oluşturmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Resimleme ve tipografi kullanımı hakkında deneyim sahibi olur. |
ÖÇ05 | İllüstrasyonun alanları ve teknikleri hakkında genel olarak bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital İllüstrasyona Giriş dersinin içeriği (Tanımı, önemi, uygulama alanları), önemi, değerlendirme ölçütleri ve haftalık ders konuları hakkında bilgi | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dijital illüstrasyonda kullanılan programlar ve donanımların tanıtılması | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Proje-1. Maskot Karakter tasarımı eskizleri 1 | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Proje-1. Maskot Karakter tasarımı eskizleri 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Proje-1. Maskot Karakter tasarımı eskizlerinin dijital ortama aktarılarak çizim tableti ile renklendirme alıştırmaları | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Proje-1in sonuçlandırılması ve sunumu | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Proje-2. Farklı stil ve teknik araştırmaları ile portre eskizleri | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Ara Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
9 | Proje-2. Farklı stil ve teknik araştırmaları ile portre eskizlerinin dijital ortama aktarılması. Çizim tableti ile renklendirme alıştırmaları 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | Proje-2. Farklı stil ve teknik araştırmaları ile portre eskizlerinin dijital ortama aktarılması. Çizim tableti ile renklendirme alıştırmaları 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Proje-2nin sonuçlandırılması ve sunumu | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Proje-3. Duvar illüstrasyonları hakkında bilgi verme, örnek inceleme. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Proje-3. Duvar illüstrasyonları için eskiz çalışması. (Konu Serbest) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | Proje-3. İllüstrasyonları fonboard ya da duvar yüzeyinde büyük boy uygulama. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
15 | Proje-3ün sonuçlandırılması ve sunumu | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |