Genel Bilgi
Kod | GSS301 |
Ad | Genel Müzik Bilgileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müziğin genel özellikleri ele alınarak; bu sanatın yapısı, türleri, aşamaları, nota bilgileri, dönemlerin stil ve özelliklerinin öğretilmesi, öğrencide müzik genel kültürünün oluşturulması.
Dersin İçeriği
Genel tarihsel aşamalarda sanatın bir kolu olan müziğin, diğer sanat dalları ile etkileşimi ve gelişimi. Nota, aralık kavramları, dünyada ortak kullanılan belli başlı müzik terimleri, müzik formlarına genel bir bakış, opera, senfoni, koro, konçerto ve dizi kavramlarının analiz edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). ''Müzik 1-2-3'', T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
Notlar
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). ''Müzik 1-2-3'', T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru ve dengeli bir müzik bilgisi öğrenir. |
ÖÇ02 | Aktif müzik yapmak için kazanımlar edinir. |
ÖÇ03 | Çalgı kullanabilmede avantaj elde eder. |
ÖÇ04 | Müziksel eleştiri gücünü kavrar. |
ÖÇ05 | Müzik alanında yorum ve bilgi özgüveni edinir. |
ÖÇ06 | Bilgilerini başkalarına aktarır. |
ÖÇ07 | Etkin ve aktif olarak müzik yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında bilgi. | Dersin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Porte, nota, sol, la, fa notaları. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mi, re, do sesleri. Aralık alıştırmaları. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Si, do sesleri ''Dostluk''. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hız Terimleri ( allegro, moderato) ''Hanım Kız''. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gürlük Terimleri (cresch, chendo) ''Turnalar''. | Gürlük terimlerinin işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Aksak Ritimler (7/8, 9/8) ''Ağasar Dereleri''. | Aksak Ritimlerin işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çokseslilik ''Rüzgar''. | Çoksesliliğe giriş. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ses, Çalgı Müziği; Orkestra, Koro. | Ses ve çalgı müziğinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Barok, Klasik dönem ''Vivaldi, Mozart''. | Barok ve Klasik dönem özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Romantik, Çağdaş dönem ''Schubert, Saygun''. | Romantik, Çağdaş dönem özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Müzikal Dinamikler, Entonasyon ''Kış''. | Müzikal Dinamikler ve Entonasyon hakkında bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Çağdaş Türk Müziği, Ahmet Adnan Saygun Eserleleri. | Çağdaş Türk Müziği. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Türler: Opera ,Caz, Pop, Rock, Arabesk, Türk Sanat Müziği, Halk Müziği. | Müzik türlerinin özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |