Genel Bilgi
Kod | GRS323 |
Ad | Modern Grafik Tasarım Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarımın gelişmesinde tarihsel, kültürel, ekonomik ve teknolojik faktörlerin rolünü inceleyebilmek ve 1960 lardan günümüze kadar süregelen tasarım üsluplarını, belli grafik tasarımcıları, illustratörleri ve sanatçıları tanımak ve tanımlayabilmek.
Dersin İçeriği
1960'lardan günümüze kadar grafik tasarımın gelişim süreci
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Graphic Design History (Steven Heller, Georgette Balance), Graphic Design (Richard Hollis), Graphic Design History A Critical Guide (Johanna Drucker, Emily McVarish), Megg s History of Graphic Design (Philip B. Meggs, Alston W. Purvis), Eskilson, S.J. (2007). Graphic Design, A new history. London, Laurence King. Heller, S. and Illic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Rev. ed. London, Thames and Hudson.
Notlar
Graphic Design History (Steven Heller, Georgette Balance), Graphic Design (Richard Hollis), Graphic Design History A Critical Guide (Johanna Drucker, Emily McVarish), Megg s History of Graphic Design (Philip B. Meggs, Alston W. Purvis), Eskilson, S.J. (2007). Graphic Design, A new history. London, Laurence King. Heller, S. and Illic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Rev. ed. London, Thames and Hudson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürel, ekonomik ve teknolojik faktörlerin grafik tasarım ürünleri üzerindeki etkilerini analiz ederek kavramsal, analitik ve entelektüel bakış açısına sahip olur. |
ÖÇ02 | Kuramsal olarak edindiği bilgileri alanına aktarır. |
ÖÇ03 | Grafik tasarım tarihini şekillendiren çağdaş tasarımcılar ve tasarım grupları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Diğer disiplinlerin grafik tasarım ile karşılıklı etkileşimlerinin farkeder. |
ÖÇ05 | Grafik Tasarım mesleğinin tarihsel gelişimini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası tipografik stil | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | New York Okulu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Amerikan grafik tasarımında tipografik eksprsyonizm ve yeni reklamcılık | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İlk kurumsal kimlikler (Pintori ve Olivetti) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kurumsal Kimliğin başyapıtları ve Chermayeff - Geismar tasarım stüdyosu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Genel Konu Tekrarı 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ulaşımda ve Olimpiyatlarda görsel tasarım sistemleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kavramların görsel anlatımı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Postmodern Tasarım | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Grafik tasarımda dijital devrim | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Konu Tekrarı 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |