Genel Bilgi
Kod | GRS323 |
Ad | Modern Grafik Tasarım Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarımın gelişmesinde tarihsel, kültürel, ekonomik ve teknolojik faktörlerin rolünü inceleyebilmek ve 1960 lardan günümüze kadar süregelen tasarım üsluplarını, belli grafik tasarımcıları, illustratörleri ve sanatçıları tanımak ve tanımlayabilmek.
Dersin İçeriği
1960'lardan günümüze kadar grafik tasarımın gelişim süreci
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Graphic Design History (Steven Heller, Georgette Balance), Graphic Design (Richard Hollis), Graphic Design History A Critical Guide (Johanna Drucker, Emily McVarish), Megg s History of Graphic Design (Philip B. Meggs, Alston W. Purvis), Eskilson, S.J. (2007). Graphic Design, A new history. London, Laurence King. Heller, S. and Illic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Rev. ed. London, Thames and Hudson.
Notlar
Graphic Design History (Steven Heller, Georgette Balance), Graphic Design (Richard Hollis), Graphic Design History A Critical Guide (Johanna Drucker, Emily McVarish), Megg s History of Graphic Design (Philip B. Meggs, Alston W. Purvis), Eskilson, S.J. (2007). Graphic Design, A new history. London, Laurence King. Heller, S. and Illic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Rev. ed. London, Thames and Hudson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürel, ekonomik ve teknolojik faktörlerin grafik tasarım ürünleri üzerindeki etkilerini analiz ederek kavramsal, analitik ve entelektüel bakış açısı ile eleştirir. |
ÖÇ02 | Kuramsal olarak edindiği bilgileri alanı için ayırt eder. |
ÖÇ03 | Grafik tasarım tarihini şekillendiren çağdaş tasarımcılar ve tasarım grupları hakkında bilgileri inceler. |
ÖÇ04 | Diğer disiplinlerin grafik tasarım ile karşılıklı etkileşimlerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Grafik Tasarım mesleğinin tarihsel gelişimini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası tipografik stil ve sanatçılarının incelenmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | New York Okulu'nun yetiştirdiği grafik tasarımların incelenmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Amerikan grafik tasarımında tipografik eksprsyonizm ve yeni reklamcılık | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İlk kurumsal kimlikler (Pintori ve Olivetti) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kurumsal Kimliğin başyapıtları ve Chermayeff - Geismar tasarım stüdyosu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Vize için Genel Konu Tekrarı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ulaşımda ve Olimpiyatlarda görsel tasarım sistemleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kavramların görsel anlatımı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Postmodern Tasarım Stillerinin Tanınması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Grafik Tasarımda Uluslararası Dönem | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Grafik Tasarımda Uluslararası Döneme devam edilmesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Grafik tasarımda dijital devrim | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final için Genel Konu Tekrarı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |