GRS331 Duygusal Tasarım

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS331
Ad Duygusal Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin Duygusal Tasarım yaklaşımının grafik tasarım sürecindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgi edinmesi; duygusal çekicilikler, grafik tasarım ilke ve elemanlarının duygusal etkilerini tasarım sürecinde kullanabilmesidir.

Dersin İçeriği

Tasarım kavramı ve yeni tasarım yaklaşımları incelenir. Duygusal Tasarım yaklaşımı, duygu ve algı kavramları irdelenir. Duygusal çekicilikler, grafik tasarım ilke ve elemanlarının duygusal etkilerinin tasarım sürecindeki yeri ve önemi hakkında bilgi verilir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don NORMAN Grafik Tasarım Temelleri, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Görsel Algı, Arıkan, A. Reklam Çekicilikleri- Cinsellik, Korku, Mizah, Elden, M. ve Bakır, U.

Notlar

Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don NORMAN Grafik Tasarım Temelleri, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Görsel Algı, Arıkan, A. Reklam Çekicilikleri- Cinsellik, Korku, Mizah, Elden, M. ve Bakır, U.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güncel tasarım yaklaşımları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Duygusal Tasarım yaklaşımını öğrenir.
ÖÇ03 Duygusal etkilerin tasarım sürecindeki rolünü kavrar.
ÖÇ04 Duygusal çekicilikleri bilir.
ÖÇ05 Grafik Tasarım temel ilke ve elemanlarının duygusal etkisi hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım kavramı ve tasarım yaklaşımları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kullanıcı Merkezli Tasarım Yaklaşımları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Duygusal Tasarım ve Yaklaşımları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Duygu ve Algı kavramları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Duygusal çekicilik türleri; korku, coşku, gurur, öfke çekicilikleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Duygusal çekicilik türleri; hüzün, mizah, cinsel çekicilikleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Grafik Tasarım ve Duygusal Tasarım Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Grafik tasarım elemanları; nokta, çizgi, ton/değer, doku renk elemanları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Grafik tasarım elemanları; şekil/biçim, yön, ses, görüntü elemanları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Grafik tasarım elemanları; simge/sembol, tipografi elemanları Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Grafik tasarım ilkeleri; vurgu, ritim, denge ilkeleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Grafik tasarım ilkeleri; hiyerarşi, devamlılık, ölçü, oran-orantı ilkeleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Grafik tasarım ilkeleri; bütünlük, boşluk, zıtlık, grid ilkeleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:11