Genel Bilgi
Kod | DOMS801 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KESKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KADİR AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ALİ KESKİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSTAFA ATAKAN AKAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN ÖZGÜR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HASAN SERİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin araştırma odağını güçlendirmek ve araştırma yapmayı öğrenmesinin yanı sıra, belirli bir konuda literatür taramak, verileri yorumlamak, raporlama ve sunum tekniklerini geliştirmesidir.
Dersin İçeriği
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili ders kitapları ve makaleler.
Notlar
Alana özgü gerekli diğer kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spesifik bir konuda ayrıntılı literatür araştırması yapar. |
ÖÇ02 | Araştırma bulgularını sunarak ifade edebilme becerisi geliştirir. |
ÖÇ03 | Bilimsel bir konuda yaptığı araştırmayı ve sonuçları sunma becerilerini kazanır. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir konu üzerine detaylı araştırmalar yaparak yazılı bir çalışma ortaya çıkarır. |
ÖÇ05 | Tarama sonuçlarını araştırma konusuna göre sınıflar. |
ÖÇ06 | Bilimsel araştırma sürecini ve etik ilkelerini dikkate alarak konuya verileri toplar ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Hazırlanan seminer raporunu etkili sunum tekniklerini dikkate alarak grup önünde sunarak mesleki gelişimine de katkıda bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler, yöntemler ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik, sürdürülebilir kalkınma ve yenilikçilik konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans ve lisansüstü düzeyinde edinilen bilgileri genişleterek otomotiv mühendisliği alanında uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli olan teknikleri tanır ve modern araçları kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Proje planlaması ve zaman yönetimi yaparak, alternatif çözüm yolları belirler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analiz, sentez, eleştirel değerlendirme yeteneklerini geliştirerek karmaşık problemleri bağımsız olarak çözer. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modern tasarım yöntemleri ve araçları kullanarak bir süreci ya da bir sistemi tasarlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade ederek, en az bir yabancı dilde iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgilendirme | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi ve araştırma alanının tanımlanması | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konu ile ilgili literatür taraması 1 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konu ile ilgili literatür taraması 2 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Giriş, amaç ve yöntem belirleme | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veri toplama aracı geliştirme ve konu, bilgi analizi yapma 1 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Veri toplama aracı geliştirme ve konu, bilgi analizi yapma 2 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Verilerin toplanması 1 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Verilerin toplanması 2 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Verileri istatistiksel çözümleme ve yorumlama 1 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Verileri istatistiksel çözümleme ve yorumlama 2 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Verileri istatistiksel çözümleme ve yorumlama 3 | İlgili ders kitapları ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Raporun hazırlanması 1 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Raporun hazırlanması 2 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Seminer sunumunun yapılması 1 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Seminer sunumunun yapılması 2 | İlgili ders kitapları ve makaleler. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |