Genel Bilgi
Kod | GRA312 |
Ad | Yayın Grafiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yayın grafiği alanındaki temel kavramların ve uygulamaların tanımlandığı bu derste, güncel yayın teknolojileri, yeni ortamlar, teknolojik gelişmelere bağlı olarak değişen yayın grafiği formları üzerinde çalışılmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini yayın tasarımının temelleri ve süreli yayın (bülten, dergi..) tasarımı oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Samara, T. (2005). Publication Design Workbook, A Real-World Design Guide. Pockport Publishers.
Notlar
Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Samara, T. (2005). Publication Design Workbook, A Real-World Design Guide. Pockport Publishers.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok sayfalı belgelerde dizgi tasarlar. |
ÖÇ02 | Uzun metinleri doğru hiyerarşi ve okunaklılıkla düzenler. |
ÖÇ03 | Tipografi, düzen, dizgi, sayfalama, imge ve metin ilişkisi tasarlar. |
ÖÇ04 | Süreli yayınlar için uygulama ve tasarım becerisi edinir. |
ÖÇ05 | Adobe Indesign programında uygulama yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders program hakkında bilgi | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Grid egzersizi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Görsel-Metin İlişkisi egzersizi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Proje 1: Süreli Yayın Tasarımı, ön hazırlıklar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Proje 1-Layout eskizlerinin değerlendirilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Proje 1-Süreli Yayın için Logo Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Proje 1: Süreli Yayın için Kapak Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
9 | Proje 2: Süreli Yayın Tasarımı, Layout | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Proje 2-Layout eskizlerinin değerlendirilmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Proje 2-Layout eskizlerinin değerlendirilmesine devam. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Proje 2: Sayfa Tasarımı eskizleri | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Proje 2: Sayfa Tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Proje 2: Sayfa Tasarımına devam. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Proje 2: Sayfa Tasarımı - Sunum Hazırlama | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |