Genel Bilgi
Kod | GRS330 |
Ad | Marka Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Marka ve Marka yönetimi hakkında temel bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Marka ve ilgili kavramlar, üründen farkıi yapısı, yönetimi, marka yöneticiliği, marka kimliği, markalama temel kararları, markayı tanıtmak.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Karpat Aktuğlu, Işıl (2018), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınlari
Notlar
Öğretim elemanı ders notları, sunular ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Marka kavramını ve ilgili kavramları tanımlar ve farklı marka türlerini karşılaştırır. |
ÖÇ02 | Markanın üründen farkını ve yapısını analiz eder ve örneklerle açıklar. |
ÖÇ03 | Marka kimliği oluşturma sürecini açıklar ve uygun stratejiler geliştirir. |
ÖÇ04 | Markalama temel kararlarını değerlendirir ve uygulama planları hazırlar. |
ÖÇ05 | Markayı tanıtma stratejilerini hatırlar ve farklı pazarlama kanallarında uygular. |
ÖÇ06 | Marka sadakati ve marka değeri kavramlarını tanımlar ve sürdürülebilir marka yönetimi için stratejiler geliştirir. |
ÖÇ07 | Marka kriz yönetimi tekniklerini açıklar ve kriz durumlarına uygun iletişim stratejileri uygular. |
ÖÇ08 | Marka hikayesi oluşturur ve dijital platformlarda marka algısını yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Marka Kavramı ve Önemi | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Markanın Üründen Farkı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | Markanın Yapısı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | Marka Yönetiminin Önemi | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Marka Kimliği | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Marka Kimliği Uygulama Süreci-1 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Marka Kimliği Uygulama Süreci-2 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Marka Yöneticiliği | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Marka Yönetim Süreci | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Markalama Temel Kararları | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Marka İsmi Belirleme | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Marka Görsel Kimliği | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Markayı Tanıtmak-1 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Markayı Tanıtmak-2 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |