GRS330 Marka Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS330
Ad Marka Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Marka ve Marka yönetimi hakkında temel bilgileri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Marka ve ilgili kavramlar, üründen farkıi yapısı, yönetimi, marka yöneticiliği, marka kimliği, markalama temel kararları, markayı tanıtmak.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Karpat Aktuğlu, Işıl (2018), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınlari

Notlar

Öğretim elemanı ders notları, sunular ve internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Marka kavramını ve ilgili kavramları tanımlar ve farklı marka türlerini karşılaştırır.
ÖÇ02 Markanın üründen farkını ve yapısını analiz eder ve örneklerle açıklar.
ÖÇ03 Marka kimliği oluşturma sürecini açıklar ve uygun stratejiler geliştirir.
ÖÇ04 Markalama temel kararlarını değerlendirir ve uygulama planları hazırlar.
ÖÇ05 Markayı tanıtma stratejilerini hatırlar ve farklı pazarlama kanallarında uygular.
ÖÇ06 Marka sadakati ve marka değeri kavramlarını tanımlar ve sürdürülebilir marka yönetimi için stratejiler geliştirir.
ÖÇ07 Marka kriz yönetimi tekniklerini açıklar ve kriz durumlarına uygun iletişim stratejileri uygular.
ÖÇ08 Marka hikayesi oluşturur ve dijital platformlarda marka algısını yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Marka Kavramı ve Önemi Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
2 Markanın Üründen Farkı Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Markanın Yapısı Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
4 Marka Yönetiminin Önemi Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Marka Kimliği Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Marka Kimliği Uygulama Süreci-1 Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Marka Kimliği Uygulama Süreci-2 Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Marka Yöneticiliği Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Marka Yönetim Süreci Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Markalama Temel Kararları Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Marka İsmi Belirleme Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Marka Görsel Kimliği Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Markayı Tanıtmak-1 Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Markayı Tanıtmak-2 Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 09:46