GRS324 Animasyon 1

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS324
Ad Animasyon 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir konuda, canlandırma (animasyon) yöntem ve teknikleriyle; bir öykü-senaryo oluşturarak; yapılacak uygulamanın amacını, süresini, tekniğini, müziğini vb. de içeren akış çizelgesini (storyboard) hazırlamak ve uygulamak.

Dersin İçeriği

Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar. Canlandırma film teknikleri, örnek filmler izleme ve analizler. Karakter geliştirme. Tekniğe göre arka plan ve sahne tasarımı.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition, Motion In Art. Focal Press, Burlington Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California Williams R. (2001). Animators Survival Kit. Faber and Faber Limited, London

Notlar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition, Motion In Art. Focal Press, Burlington Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California Williams R. (2001). Animators Survival Kit. Faber and Faber Limited, London


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa hikaye (storyboard) hazırlar ve sahne planlarını oluşturur.
ÖÇ02 Adobe After Effects'in temel tasarım araçlarını kullanarak animasyon oluşturur.
ÖÇ03 Yazı animasyon tekniklerini tanımlar ve uygular
ÖÇ04 Hareketlendirme ve ses senkronizasyonunu uygular.
ÖÇ05 Sanatsal düşünceyi analiz eder ve özgün animasyon fikirleri üretir.
ÖÇ06 Film öykülerini animasyon tekniklerine dönüştürerek teknik analiz yapar.
ÖÇ07 Tipografi ve grafik elemanları kullanarak hareketli grafik kompozisyonları oluşturur ve görsel hiyerarşiyi etkili bir şekilde yönetir.
ÖÇ08 Hareketli grafik tasarımında geçiş ve zamanlama tekniklerini kullanarak akıcı animasyonlar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Döneme ve ders planına dair bilgi verilir Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Canlandırma tanımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Canlandırmanın tarihçesi Araştırma , Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Canlandırma türleri ve örnekler Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Sinopsis ve hikaye oluşturma Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Storyboard hazırlama 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Storyboard hazırlama 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Karakter oluşturma Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Anahtar kareleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Hareket Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Arka plan tasarımı Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Canlandırma proje uygulama 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Canlandırma proje uygulama 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Canlandırma proje uygulama 3 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 01:33