Genel Bilgi
Kod | GRA409 |
Ad | Ambalaj Grafiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ambalaj; ürünün tanıtılarak tüketiciyle buluşmasını, doğru saklama koşullarında korunmasını ve satışını sağlayan bir pazarlama nesnesidir. İyi bir ambalaj tasarımı, iyi bir marka sunumu/tanıtımı sağlar. Aynı zamanda iyi bir reklam yoludur. Ders kapsamında ambalaj tasarımına yönelik malzeme bilgisi, endüstriyel üretim teknikleri, marka-izleyici ilişkisi, ambalaj ve pazarlama stratejilerine yönelik konular işlenerek, öğrencinin etkili ve işlevsel ambalaj tasarımları yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Marka bilinirliği ve ambalajın etkileri, Doğru malzeme seçimi, Doğru tasarım ve pazarlama stratejileri, Ambalaj-tüketici ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Klimchuck, M.R., Krasovec, S.A. (2006). Packaging Design, Successful Product Branding from Concept to Shelf. New Jersey, John Wiley and Sons Inc. Hampshire, M., Stephenson, K. (2007). Packaging, DemoGraphics , Design Successful Packaging for Specific Customer Groups. Rockport Publishers. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.
Notlar
Klimchuck, M.R., Krasovec, S.A. (2006). Packaging Design, Successful Product Branding from Concept to Shelf. New Jersey, John Wiley and Sons Inc. Hampshire, M., Stephenson, K. (2007). Packaging, DemoGraphics , Design Successful Packaging for Specific Customer Groups. Rockport Publishers. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı ambalaj malzemelerini kullanabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Tasarım ve malzeme bilgisini örtüştürmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Marka ve ambalaj bağlantısı kurmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Tüketici eğilimlerini inceleyip, doğru ambalaj tasarımını üretir, |
ÖÇ05 | Ambalaj tasarımı için pazarlama stratejisi geliştirmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Marka bilinirliği | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Ambalajın marka bilinirliğine etkileri, Ambalaj ve Pazarlama Teknikleri | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Ürüne yönelik ambalaj malzemesi seçimi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Endüstriyel üretim teknikleri ve malzeme bilgisi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Saklama koşullarına uygun ambalaj tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Ambalaj ve tema | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara değerlendirme | Sunum Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
9 | Ürün Ambalajı Tasarım Projesi | Örnek inceleme, tasarım eskizleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Eskizlerin değerlendirilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Tasarım çalışmaları | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Tasarım çalışmalarına devam edilir. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Çalışmanın dijital ortamda uygulanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Çalışmanın dijital ortamda uygulanmasına devam | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |