GRA409 Ambalaj Grafiği

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA409
Ad Ambalaj Grafiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ambalaj; ürünün tanıtılarak tüketiciyle buluşmasını, doğru saklama koşullarında korunmasını ve satışını sağlayan bir pazarlama nesnesidir. İyi bir ambalaj tasarımı, iyi bir marka sunumu/tanıtımı sağlar. Aynı zamanda iyi bir reklam yoludur. Ders kapsamında ambalaj tasarımına yönelik malzeme bilgisi, endüstriyel üretim teknikleri, marka-izleyici ilişkisi, ambalaj ve pazarlama stratejilerine yönelik konular işlenerek, öğrencinin etkili ve işlevsel ambalaj tasarımları yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Marka bilinirliği ve ambalajın etkileri, Doğru malzeme seçimi, Doğru tasarım ve pazarlama stratejileri, Ambalaj-tüketici ilişkisi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Klimchuck, M.R., Krasovec, S.A. (2006). Packaging Design, Successful Product Branding from Concept to Shelf. New Jersey, John Wiley and Sons Inc. Hampshire, M., Stephenson, K. (2007). Packaging, DemoGraphics , Design Successful Packaging for Specific Customer Groups. Rockport Publishers. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.

Notlar

Klimchuck, M.R., Krasovec, S.A. (2006). Packaging Design, Successful Product Branding from Concept to Shelf. New Jersey, John Wiley and Sons Inc. Hampshire, M., Stephenson, K. (2007). Packaging, DemoGraphics , Design Successful Packaging for Specific Customer Groups. Rockport Publishers. Armstrong, H. (t.y. ). Grafik Tasarım. İstanbul, Espas Sanat Kuram Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Harris, P., Ambrose, G. (2009). The Fundamentals of Graphic Design. AVA Publishing. Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul, Yorum Sanat Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı ambalaj malzemelerini kullanabilmeyi öğrenir.
ÖÇ02 Tasarım ve malzeme bilgisini örtüştürmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Marka ve ambalaj bağlantısı kurmayı öğrenir.
ÖÇ04 Tüketici eğilimlerini inceleyip, doğru ambalaj tasarımını üretir,
ÖÇ05 Ambalaj tasarımı için pazarlama stratejisi geliştirmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Marka bilinirliği Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Ambalajın marka bilinirliğine etkileri, Ambalaj ve Pazarlama Teknikleri Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Ürüne yönelik ambalaj malzemesi seçimi Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Endüstriyel üretim teknikleri ve malzeme bilgisi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Saklama koşullarına uygun ambalaj tasarımı Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Ambalaj ve tema Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara değerlendirme Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
9 Ürün Ambalajı Tasarım Projesi Örnek inceleme, tasarım eskizleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Eskizlerin değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Tasarım çalışmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Çalışmanın dijital ortamda uygulanmasına devam Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:13