Genel Bilgi
Kod | GRS427 |
Ad | Deneysel Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Notlar
www.smashingmagazine.com www.designmuseum.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımları kullanır. |
ÖÇ02 | Alan ile ilgili deneysel uygulama örneklerini inceler. |
ÖÇ03 | Farklı üretim olanaklarını analiz eder ve uygular |
ÖÇ04 | Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler önerir. |
ÖÇ05 | Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler önerir. |
ÖÇ06 | Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirir. |
ÖÇ07 | Yaratıcı fikir önerilerini, deneysel üretim olanakları ile uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 36 days of type projesinin tanıtılması ve uygulama örneklerinin gösterilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
2 | 1 2 3 4 5 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
3 | 7-8-9-0 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
4 | A-B-C-Ç harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
5 | D-E-F harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | G-Ğ-H-I harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | İ-J-K harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
9 | L-M-N harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
10 | O-Ö-P-R harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
11 | S-Ş-T harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
12 | U-Ü-V harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
13 | Y-Z-Q harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | W-X-Y_Z harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Genel Kompozisyon tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |