GRS427 Deneysel Tasarım

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS427
Ad Deneysel Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012

Notlar

www.smashingmagazine.com www.designmuseum.org


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımı geliştirir.
ÖÇ02 Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler üretir.
ÖÇ03 Farklı üretim olanaklarının sorgulanması ve irdelenmesiyle uygulama becerilerini geliştirir.
ÖÇ04 Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler geliştirir, paylaşır.
ÖÇ05 Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 36 days of type projesinin tanıtılması ve uygulama örneklerinin gösterilmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
2 1 2 3 4 5 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
3 7-8-9-0 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
4 A-B-C-Ç harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
5 D-E-F harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 G-Ğ-H-I harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 İ-J-K harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
9 L-M-N harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 O-Ö-P-R harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 S-Ş-T harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 U-Ü-V harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Y-Z-Q harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
14 W-X-Y_Z harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
15 Genel Kompozisyon tasarımı Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:13