GRS427 Deneysel Tasarım

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS427
Ad Deneysel Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012

Notlar

www.smashingmagazine.com www.designmuseum.org


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımları kullanır.
ÖÇ02 Alan ile ilgili deneysel uygulama örneklerini inceler.
ÖÇ03 Farklı üretim olanaklarını analiz eder ve uygular
ÖÇ04 Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler önerir.
ÖÇ05 Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler önerir.
ÖÇ06 Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirir.
ÖÇ07 Yaratıcı fikir önerilerini, deneysel üretim olanakları ile uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 36 days of type projesinin tanıtılması ve uygulama örneklerinin gösterilmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
2 1 2 3 4 5 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
3 7-8-9-0 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
4 A-B-C-Ç harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
5 D-E-F harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 G-Ğ-H-I harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 İ-J-K harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
9 L-M-N harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 O-Ö-P-R harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 S-Ş-T harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 U-Ü-V harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Y-Z-Q harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
14 W-X-Y_Z harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
15 Genel Kompozisyon tasarımı Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 11:43