Genel Bilgi
Kod | GRS427 |
Ad | Deneysel Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Notlar
www.smashingmagazine.com www.designmuseum.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımı geliştirir. |
ÖÇ02 | Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler üretir. |
ÖÇ03 | Farklı üretim olanaklarının sorgulanması ve irdelenmesiyle uygulama becerilerini geliştirir. |
ÖÇ04 | Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler geliştirir, paylaşır. |
ÖÇ05 | Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 36 days of type projesinin tanıtılması ve uygulama örneklerinin gösterilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
2 | 1 2 3 4 5 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
3 | 7-8-9-0 rakamlarının tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
4 | A-B-C-Ç harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
5 | D-E-F harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | G-Ğ-H-I harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | İ-J-K harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
9 | L-M-N harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
10 | O-Ö-P-R harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
11 | S-Ş-T harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
12 | U-Ü-V harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
13 | Y-Z-Q harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | W-X-Y_Z harflerinin tipografik açıdan yeniden yorumlanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Genel Kompozisyon tasarımı | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |