GRS424 Sinema ve Tv Grafiği

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS424
Ad Sinema ve Tv Grafiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Durağan iletişim grafikleri de dahil figüratif öğeleri, bilgisayar ortamında yaratılan zaman ve mekan kurgusunda canlandırma kabiliyeti kazanmak. Televizyon ekranı baz alınarak iletilmek istenen bilgi akışını planlamak, kurumsal kimliğin görsel kodları paralelinde hareketli grafik animasyonları organize etmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, animasyon üretim tekniklerini doğru kullanmayı hedefleyen ve zamanlama bilgisini geliştiren uygulamalarla başlar. Mekanik hareketlerin analizleriyle animasyondaki temel hareket prensipleri öğrenilir. Film dili ile ilgili teknik bilgiler verilir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer and Trish Meyer, ISBN-10: 0240814150 Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques, Mark Christiansen, ISBN-10: 032171962X

Notlar

The After Effects Illusionist: All the Effects in One Complete Guide, Chad Perkins, ISBN-10: 0240818989


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinopsis, storyboard sürecini tanımlar.
ÖÇ02 Tasarım sürecinde bir fikri metin olarak yazar.
ÖÇ03 Tasarım fikrini storyboard olarak düzenler.
ÖÇ04 Geliştirilen fikirleri metinden görsele dönüştürerek tasarlar.
ÖÇ05 Hazır görselleri animasyon programlarında uygular.
ÖÇ06 Animasyonlarda ses ve özel efektlerin etkisini inceler.
ÖÇ07 Tasarımları 2 ve 3 boyutlu ortamlarda hareketlendirmeyi yapar.
ÖÇ08 Bilgisayar ortamında konsept illustrasyonlar ve grafik tasarımlar yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem projelerinin işleyişi üzerine bilgilenme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 TV yayın grafikleri hakkında bilgilendirme, örnek incelemeleri, grafik animasyon ortamlarının belirlenmesi Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
3 Proje : TV kanal görselleri; 1.Aşama: Logo animasyonu projesi. TV kanalının yayın niteliğinin(Müzik, haber, spor, sinema vs.) ve isim/markasının belirlenmesi, Logo tasarımının gerçekleştirilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 1.Aşama: Logonun AE ortamına aktarılması, reklam jeneriği arayüzünde hareketlendirilmesi Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Proje: TV kanal görselleri; 2. Aşama: Yayın akışı arayüz animasyonu Yayın türüne uygun konsept denemeleri, renk skalasının belirlenmesi ve arayüz tasarım çalışmaları Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 2. Aşama: Yayın akışı arayüz tasarım çalışmaları, Tasarımların AE ortamına aktarılması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 2. Aşama - AE programında Animasyon Süreci Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme: Proje arayüzlerinin teslimi Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri üzerine çalışmalar Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
10 Proje : TV kanal görselleri; 3. Aşama: Program jeneriği tasarımı Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları , veri toplama aşaması. Araştırma, Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 3.Aşama: Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları ve story boardlar. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları, AE ortamına geçiş Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Projenin sonlandırılması, dışa aktarma/yayınlama aşaması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 12:36