Genel Bilgi
Kod | GRS424 |
Ad | Sinema ve Tv Grafiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Durağan iletişim grafikleri de dahil figüratif öğeleri, bilgisayar ortamında yaratılan zaman ve mekan kurgusunda canlandırma kabiliyeti kazanmak. Televizyon ekranı baz alınarak iletilmek istenen bilgi akışını planlamak, kurumsal kimliğin görsel kodları paralelinde hareketli grafik animasyonları organize etmek.
Dersin İçeriği
Bu ders, animasyon üretim tekniklerini doğru kullanmayı hedefleyen ve zamanlama bilgisini geliştiren uygulamalarla başlar. Mekanik hareketlerin analizleriyle animasyondaki temel hareket prensipleri öğrenilir. Film dili ile ilgili teknik bilgiler verilir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Chris Meyer and Trish Meyer, ISBN-10: 0240814150 Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques, Mark Christiansen, ISBN-10: 032171962X
Notlar
The After Effects Illusionist: All the Effects in One Complete Guide, Chad Perkins, ISBN-10: 0240818989
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinopsis, storyboard sürecini tanımlar. |
ÖÇ02 | Tasarım sürecinde bir fikri metin olarak yazar. |
ÖÇ03 | Tasarım fikrini storyboard olarak düzenler. |
ÖÇ04 | Geliştirilen fikirleri metinden görsele dönüştürerek tasarlar. |
ÖÇ05 | Hazır görselleri animasyon programlarında uygular. |
ÖÇ06 | Animasyonlarda ses ve özel efektlerin etkisini inceler. |
ÖÇ07 | Tasarımları 2 ve 3 boyutlu ortamlarda hareketlendirmeyi yapar. |
ÖÇ08 | Bilgisayar ortamında konsept illustrasyonlar ve grafik tasarımlar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem projelerinin işleyişi üzerine bilgilenme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | TV yayın grafikleri hakkında bilgilendirme, örnek incelemeleri, grafik animasyon ortamlarının belirlenmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proje : TV kanal görselleri; 1.Aşama: Logo animasyonu projesi. TV kanalının yayın niteliğinin(Müzik, haber, spor, sinema vs.) ve isim/markasının belirlenmesi, Logo tasarımının gerçekleştirilmesi. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | 1.Aşama: Logonun AE ortamına aktarılması, reklam jeneriği arayüzünde hareketlendirilmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Proje: TV kanal görselleri; 2. Aşama: Yayın akışı arayüz animasyonu Yayın türüne uygun konsept denemeleri, renk skalasının belirlenmesi ve arayüz tasarım çalışmaları | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | 2. Aşama: Yayın akışı arayüz tasarım çalışmaları, Tasarımların AE ortamına aktarılması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | 2. Aşama - AE programında Animasyon Süreci | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme: Proje arayüzlerinin teslimi | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri üzerine çalışmalar | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Proje : TV kanal görselleri; 3. Aşama: Program jeneriği tasarımı Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları , veri toplama aşaması. | Araştırma, Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | 3.Aşama: Yaratılan görsel konsepte uygun, program görselleri/videoları destekli tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları ve story boardlar. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, arayüz tasarımları, AE ortamına geçiş | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | 3.Aşama: Jenerik tasarım uygulamaları, AE ortamında hareketlendirilmesi 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Projenin sonlandırılması, dışa aktarma/yayınlama aşaması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |