TTS416 Tekstil Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS416
Ad Tekstil Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders tekstil sektörü ile ilişkili olarak pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (2013), Pazarlama İlkeleri, Anadolu Üniversitesi

Notlar

Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (2013), Pazarlama İlkeleri, Anadolu Üniversitesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tekstil Pazarlama fonksiyonunu ve temel kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Tekstil Pazalama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir
ÖÇ03 Pazarlama araştırması tekniklerini hatırlar ve uygular
ÖÇ04 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri sıralar
ÖÇ05 Endüstriyel tekstil pazarlarının özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini ayırteder
ÖÇ06 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını hatırlar
ÖÇ07 stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tekstil Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tekstil Sektöründe Pazarlama Fonksiyonu ve Önemi Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tekstil Sektöründe Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Pazarlama Çevresi Kaynak kitap ve ders notlarının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tekstil Pazarlama Çevresi Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Pazarlama Araştırması Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Tüketici Davranışları ve Karar Verme Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Tekstil Sektöründe Tüketici Davranışları ve Karar Verme Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Endüstriyel Pazarlar Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Endüstriyel Pazar önerilen kaynakların okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Pazar Hedeflemesi Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tekstil Sektöründe Pazar Hedeflemesi Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tekstil Sektöründe Pazar Bölümlemesi Kaynak kitap ve ders notlarının okunması ve webten araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:06