Genel Bilgi
Kod | MDZ111 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin bilgisayar kullanabilme kabiliyetini geliştirmek, paket programları ve işletim sistemlerine hakim olmak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar sistemleri / Temel terimler ve kavramlar / işletim sistemlerine giriş / Windows işletim sistemi / Açıklamalar ve Word, Excel işleme çalışma sayfaları hazırlama / Power Point-sunum hazırlama / İnternet, web ve bilgi arama sistemleri kullanmak..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Sarı, Ömer Bağcı, Seçkin Yayıncılık,736 sayfa, Ocak-2008, ISBN 978-975-02-0626-9
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarın donanımlarını tanır. |
ÖÇ02 | İşletim sistemlerini kullanır. |
ÖÇ03 | Paket programları kullanır. |
ÖÇ04 | Word, excel, power point gibi programların kullanımını geliştirir. |
ÖÇ05 | İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ06 | İnternet arama ve tarama yaparak istediği bilgilere kolayca ulaşır. |
ÖÇ07 | E-posta programını rahatlıkla kullanır, e-posta gönderir. |
ÖÇ08 | Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. |
ÖÇ09 | Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. |
ÖÇ10 | Tablo işleme programı ile veri girişi yapar. |
ÖÇ11 | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ12 | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayara Giriş, Bilgisayar nasıl çalışır Bit-Byte kavramları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Donanım, Bilgisayarın birimleri, Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Yazılım, İşletim sistemleri, Windows 7 İşletim Sistemine Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | Dosya ve dizin yönetimi, Kes-kopyala-yapıştır komutları, Windows yapısı ve özellikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Windows işletim sistemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | İnternet, Domain-IP-URL kavramları, İnternet servisleri, World Wide Web, e-posta, Internet ve bilgisayar güvenliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ofis Programlarına Genel Bakış | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Kelime işlem yazılımı, Microsoft Word | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Kelime işlem yazılımı devamı, Microsoft Word devamı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Hesap çizelgesi yazılımı, Microsoft Excel | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Hesap çizelgesi yazılımı devamı, Microsoft Excel devamı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Sunu hazırlama yazılımı, Microsoft PowerPoint | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Sunu hazırlama yazılımı devamı, Microsoft PowerPoint devamı, Genel Tekrar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |