Genel Bilgi
Kod | MK596 |
Ad | Advanced Fluid Mechanics II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Akışkanların davranışları ile ilgili bilgileri vermek, akışkanlar mekaniğinin temel problemlerinin çözümü ile ilgili temel yaklaşımlar (Lagrange ve Euler perspektifleri) ile birleşik analitik ve deneysel çözümleri öğretmek ve akışkanların yoğunluk, viskozite gibi özellikleri arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin akışkan davranışına yansımasını göstermek.
Dersin İçeriği
Giriş ve Temel Kavramlar Akışkanların Özellikleri Basınç ve Akışkan Statiği Akışkan Kinematiği Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Vize Potansiyel Akış Teorisi Potansiyel Akış Teorisi Sınır Tabaka Teorisine Giriş Sınır Tabaka Teorisine Giriş Türbülanslı Akış Türbülanslı Akış
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fluid Mechanics Yunus Çengel
Notlar
White, F.M., Viscous Fluid Flow, 2nded., Mc Graw Hill, New York, 1991.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akışkan akışı ile ilgili kavramların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | çeşitli akış rejimlerinde ve farklı akışkan tipleri için akış sistemleri ile ilgili problemleri çözebilme becerisi |
ÖÇ03 | Sıkıştırılabilir akış denklemlerini yazabilir |
ÖÇ04 | Şok dalgalarının çeşitlerini ve özelliklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel problemler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akışkan akış rejimleri: viskoz akış | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Akışkan akış rejimleri: non-viskoz akış | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Analitik ve empirik yaklaşımlar: Lagrange yaklaşımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Analitik ve empirik yaklaşımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Euler yaklaşımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akışkanların özellikleri, Reoloji | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Akışkan kinematiği ve deformasyon. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Sınır tabaka | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türbülans | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sürüklenme ve taşıma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönen akışkanların dinamiği ve tork | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Akış ayrılması | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |