Genel Bilgi
Kod | MK0028 |
Ad | Finite Elements: An Introduction |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamalı Mekanik alanında karşımıza çıkan temel denklemlerin, kapalı çözüm mümkün olmadığında, Sonlu Elemanlar Yöntemi ile çözümü
Dersin İçeriği
Fonksiyonların interpolasyonu ile ilgili temel bilgiler. İkinci mertebede tek boyutlu diferansiyel denklemlerin zayıf formu ve elemanlara ayrılması. Mukavemet problemlerinin çözümü. Stabilite ve dinamik problemler. Lineer olmayan denklem çözüm örnekleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Finite Element Book
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diferansiyel Denklemlerin Sonlu Elemanlar Yöntemi ile çözümü öğrenilecek |
ÖÇ02 | Zayıf Form ve Şekil Fonksiyonları ile tek boyutlu problemler çözülecek. |
ÖÇ03 | Mekanik alanında temel lineer, öz-değer, dinamik ve non-lineer problem çözümleri yapılacak. |
ÖÇ04 | Diferansiyel denklemlerin türetilmesini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel Ön Hazırlıklar | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fonksiyonların İnterpolasyonu | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ağırlıklı Kalıntı Yöntemi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Termodinamikte Örnekler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Lineer ikinci dereceden bir denklemin anatomisi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sonlu Eleman Yapısının Oluşturulması | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katı Mekaniğindeki Örnekler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Akışkanlar Mekaniğinde Örnekler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dördüncü Dereceden Problemler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kiriş Analizinde Örnekler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Zamana Bağlı Problemler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Diferansiyel Denklemler Sistemi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Özdeğer Problemleri | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Doğrusal Olmayan Sonlu Elemanlar | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |