Genel Bilgi
Kod | MK025 |
Ad | Turbulence |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Türbülanslı akış çeşitlerini anlamak ve uygulamalarını öğrenmek, Türbülanslı akışların için sayısal analiz kabiliyeti elde etmek, Türbülanslı akışlarda başlıca fiziksel prosesleri irdelemek, Tutarlı yapılar hakkında temel bilgiye sahip olmak.
Dersin İçeriği
1-Türbülansa Giriş 2-Türbülannsta Diferansiyel Denklemler, Newtonun 2. Yasası ile Navier-Stokes Deklemlerinin Türetilmesi 3-Türbülansın Karakteristiği 4-Türbülansın İstatistiksel Açıklaması 5-Türbülanslı Akışlar 6-Kinetik Enerji 7-Çevrinti 8-Korelasyon ve Spektrum
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Turbulence-Introduction to Theory and Applications of Turbulent Flows, Frans T.M. NIEUWSTADT, Bendiks J. BOERSMA, Jerry WESTERWEEL Fluid Mechanics, Frank M. WHITE
Notlar
Turbulent Flows- Stephen Pope
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türbülanslı akışın istatistiksel analizini yapabilmek |
ÖÇ02 | Tutarlı yapıların tespiti için veri işleme kabiliyeti elde etmek |
ÖÇ03 | Farklı türbülanslı akış tiplerini ayırt edebilmek |
ÖÇ04 | Çeşitli türbülanslı akışlar için Kolmogorov ölçeklerini hesaplayabilme becerisine sahip olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türbülansa Giriş | Kaynak kitap 1-Chapter 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türbülanslı Akışlar için Diferansiyel Denklemler, Newtonun 2. Yasası ile Navier-Stokes Deklemlerinin Türetilmesi | Kaynak kitap 2-Chapter 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Türbülans Karakteristikleri | Kaynak kitap 1-Chapter 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Türbülansın İstatistiksel Açıklaması | Kaynak kitap 1-Chapter 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türbülansa İstatistiksel Yaklaşımlar | Kaynak kitap 1-Chapter 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Duvar-sınırlı Türbülanslı Akışlar | Kaynak kitap 1-Chapter 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Serbest Türbülanslı Akışlar | Kaynak kitap 1-Chapter 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Türbülans Kinetik Enerjiye Giriş | Kaynak kitap 1-Chapter 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türbülans Kinetik Enerji Teorisi | Kaynak kitap 1-Chapter 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çevrinti Tanımı | Kaynak kitap 1-Chapter 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çevrinti ve Tutarlı Yapılar | Kaynak kitap 1-Chapter 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Korelasyon ve Spektruma Giriş | Kaynak kitap 1-Chapter 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Korelasyon ve Spektrum Hesaplanması | Kaynak kitap 1-Chapter 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Farklı Türbülanslı Akışlar için Korelasyon ve Spektrum Uygulamaları | Kaynak kitap 1-Chapter 9 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |