Genel Bilgi
Kod | DMKT802 |
Ad | Thesis Work |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Notlar
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makine Mühendisliği yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir Makine Mühendisliğin de edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
ÖÇ02 | Rapor hazırlama becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Makine Mühendisliğin de edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
ÖÇ04 | Bilimsel çalışmadan elde edilen verileri fiziki olarak yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 2 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 3 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 4 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 5 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 6 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 7 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 8 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 9 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 10 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 11 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 12 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 13 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 14 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 15 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 16 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme 17 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 20 | 280 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 607 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,28 | ||
AKTS | 24 AKTS |