Genel Bilgi
Kod | MDS217 |
Ad | Mesleki Teknik İngilizce 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki İletişim Becerilerini Geliştirme: Öğrencilere veya profesyonellere, iş yerlerinde veya sektörel alanlarda İngilizce kullanarak etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneği kazandırmak. Teknik Terimler ve Kavramlar: İlgili sektöre ait özel teknik terimlerin ve kavramların öğrenilmesi, bu dil bilgisiyle sektörel yazılı ve sözlü iletişimi daha verimli hale getirmek. Dokümantasyon ve Raporlama: Mesleki alandaki raporların, prosedürlerin, teknik belgelerin ve diğer yazılı materyallerin İngilizce olarak doğru bir şekilde hazırlanması. Uluslararası İşbirliği: Globalleşen iş dünyasında, farklı ülkelerden iş arkadaşlarıyla veya müşterilerle etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisini geliştirmek. Sunum ve Görsel İletişim: İş yerlerinde veya profesyonel etkinliklerde, projeler ve çalışmalar hakkında İngilizce sunum yapabilme yeteneği. Problem Çözme ve Yenilikçilik: Teknik ve mesleki sorunlarla ilgili çözüm geliştirme süreçlerinde, İngilizce kaynaklardan faydalanarak yenilikçi çözümler bulmak. Kariyer Gelişimi: İngilizce dilindeki kaynakları kullanarak kişisel ve mesleki gelişimi desteklemek, özellikle uluslararası alanda iş fırsatları yaratmak.
Dersin İçeriği
Maden mühendisleri için teknik ingilizce
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
TEKNİK İNGİLİZCE DERS NOTLARI, PROF. DR. OKTAY BAYAT, 2022, BASILMAMIŞ
Notlar
EVERY DAY TECHNICAL ENGLISH, V. LAMBERT & E. MURRAY, LONGMAN, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler; İngilizce temel dil bilgisi hakkında Gramer bilgisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Kelime bilgisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Mühendislik terimleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | İngilizce-Türkçe çeviri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Türkçe-İngilizce çeviri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | İngilizce video çözümleme hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Cevher hazırlama hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | Yer altı madenciliği hakkında bilgi edinir |
ÖÇ09 | Açık işletme hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Çevresel konumlar hakkında bilgi edinir |
ÖÇ11 | İşyerinde güvenlik hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | İşyeri aksaklıkları hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik İngilizce: Endüstri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fabrika Alanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Alet ve ekipmanlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Malzeme tedarik ve imalat | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnşaat and montaj | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bakım | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İşyeri aksaklıkları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşyerinde güvenlik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevresel konumlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Okuma ve çeviri: Guardian | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Okuma ve çeviri: Cevher hazırlama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Okuma ve çeviri: Açık işletme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Okuma ve çeviri: Yer altı madenciliği | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gramer test | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |