Genel Bilgi
Kod | MDS218 |
Ad | Mesleki Teknik İngilizce 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
MADEN MÜHENDİSLİĞİ İLE İLGİLİ KONULARDA İNGİLİZCE KELİME HAZNESİNİ GELİŞTİRMEK
Dersin İçeriği
MADEN MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
DERS NOTLARI
Notlar
İNTERNET KAYNAKLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MADEN MÜHENDİSLİĞİ İLE İLGİLİ KONULARDA İNGİLİZCE OKUR-YAZAR OLUR |
ÖÇ02 | MADENCİLİK İLE İLGİLİ BİLİMSEL YAYINLARI TAKİP ETME ŞANSI BULUR |
ÖÇ03 | MADENCİLİKTE KULLANILAN BİLGİSAYAR PROGRAMLARINI ANLAMA İMKANI BULUR |
ÖÇ04 | yabancı şirketlerde çalışır |
ÖÇ05 | uluslararası projelere dahi olur |
ÖÇ06 | değişim programlarına katılır |
ÖÇ07 | uluslararası konferanslara katılır |
ÖÇ08 | yabancılara pazarlama yapabilir |
ÖÇ09 | ingilizce dilinde çalışan dijital makinaları kullanır |
ÖÇ10 | iki dilde yapılan çalışmaları kıyaslar |
ÖÇ11 | ingilizce yayın yapar |
ÖÇ12 | yabancılarla kooperatif çalışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik İngilizce: Endüstri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Maden sahası | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Makine ve ekipmanlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Delma ve patlatma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tünel açma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bakım | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İşyeri aksaklıkları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşyerinde güvenlik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevresel konumlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Okuma ve çeviri: Mining Handbook | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Okuma ve çeviri: Cevher hazırlama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Okuma ve çeviri: Açık işletme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Okuma ve çeviri: Yer altı madenciliği | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gramer test | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |