MDS323 Açık İşletme Saha Düzenlemesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDS323
Ad Açık İşletme Saha Düzenlemesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Madencilik faaliyetleri sırasında ortaya çıkan çevre sorunlarının çözümlenmesi konusunda bilgilendirme yapmak, madencilik faaliyetleri sonrası madencilik yapılan alanların tekrar doğaya kazandırılmak için düzenlenmesinin önemini ve gerekliliğini öğretmek, saha düzenleme alternatiflerinin değerlendirilmesi hususunda bilgilendirmek, Türkiye'de bu konudaki yasa ve yöneltmelikleri anlatmak.

Dersin İçeriği

Restorasyon, rehabilitasyon ve reklamasyon kavramları, Reklamasyon planlaması, doğal ve kültürel faktörlerin planlamaya etkisi, temel reklamasyon tipleri, Madencilik sonrası arazi kullanım alternatifleri; tarımsal, ormancılığa yönelik ve diğer amaçlı reklamasyon türleri, Reklamasyon ekonomisi, Endüstriyel atıkların maden sahalarında depolanması ve mevzuat, Depolama hacimlerinin inşası ve yalıtımı, eski depolama hacimlerinin iyileştirilmesi, Endüstriyel örnekler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu, Kitaplar ve Diğer Kaynaklar

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Açık işletme faaliyetleri sırasında madencilik yapılan alanların düzenlenmesinin önemi ve gerekliliğini kavrar.
ÖÇ02 Açık işletme faaliyetleri sonrasında madencilik yapılan alanların düzenlenmesinin önemi ve gerekliliğini kavrar.
ÖÇ03 Saha düzenleme alternatiflerinin değerlendirilmesini yapar.
ÖÇ04 Saha düzenleme örneklerini bilir.
ÖÇ05 Saha düzenleme proje aşamalarını bilir.
ÖÇ06 Türkiye'den saha düzenleme örnekleri, yapılan bir saha düzenleme projesinin olmazsa olmazları ve projenin ne şekilde sunulması gerektiğini bilir.
ÖÇ07 Dünyadan saha düzenleme örnekleri, yapılan bir saha düzenleme projesinin olmazsa olmazları ve projenin ne şekilde sunulması gerektiğini bilir.
ÖÇ08 Açık ocak madencilik tesislerinin çevreye etkisini bilir.
ÖÇ09 Cevher hazırlama tesislerinin çevreye etkisini bilir.
ÖÇ10 Madencilik faaliyetlerinin çevresel etkilerin azaltma yöntemlerini bilir.
ÖÇ11 Saha düzenlemenin işlem aşamalarını bilir.
ÖÇ12 Açık işletme madenciliğinde saha düzenleme projeleri yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Video/Dia gösterisi Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Madencilik faaliyetleri sırasında oluşabilen çevre sorunları Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Açık maden ocaklarının çevre üzerindeki etkileri Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Açık ocağın doğal dengeye müdahalesi Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İşletme sonrası arazilerin düzenlenmesi ve iyileştirme çalışmalarına etki eden faktörler Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Madencilikte rekültivasyon nedir, neden gereklidir Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Doğa onarım aşamaları Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notları, ilgili linkler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İdeal bir rekültivasyon çalışmasının olmazsa olmazları Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 1 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 2 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 3 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 4 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 5 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 6 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları, ilgili linkler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları, ilgili linkler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:08