Genel Bilgi
Kod | MDS325 |
Ad | Çimento Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çimento teknolojisini tanıtmak, çimento hammaddeleri ve çimento prosesini anlamak.
Dersin İçeriği
Çimento hammaddeleri , Çimento üretimi aşamaları, Çimento sınıflamaları, Standartlar, Türkiye Çimento Sektörü hakkında bilgi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Madenciler için Çimento Teknolojisi ders notu, Adem Ersoy, 2005
Notlar
İlgili web kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çimento üretiminde kullanılan teknolojiyi tanır |
ÖÇ02 | Çimeto üretiminde kullanılan hammadeler ve katkı maddelerini öğrenir |
ÖÇ03 | Çimento ve klinker kelimelerini bilir ve üretim prosesini kavrar |
ÖÇ04 | Çimento çeşitlerini, sınıflamalarını ve standartları öğrenir |
ÖÇ05 | Çimento ve beton kalite deneylerini bilir |
ÖÇ06 | Çimento, katkılı çimento kullanım alanlarını ve pazar payını öğrenir. |
ÖÇ07 | çimentonun küresel işletme çevresini keşfeder |
ÖÇ08 | çimentoların fiziksel özelliklerini (birim hacim ağırlık, prozite, boşluk oranı, doygunluk derecesi, su içeriği) ve kıvamlarını (Likit Limit, Plastik Limit, Rötre Limit ve Plastisite İndisi) ilgili deney ve hesaplamalarını yaparak belirler. |
ÖÇ09 | çimentonun tanınmasını, sınıflanmasnıı, fiziksel, mekanik ve kıvam özelliklerinin belirlenmesini öğretir. |
ÖÇ10 | çimento bilimini, kimyasal sistemleri ve yorumlanmalarını ve temel çimento bilgisini öğretmek. |
ÖÇ11 | Atom yapısını ve Kimyasal bağları öğretir. |
ÖÇ12 | Çimento teknolojisini tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çimentoya giriş, Türkiyede ve dünyada çimento sektörü | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çimento üretiminde kullanılan hammaddeler | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çimeto üretiminde kullanılan katkı maddeleri | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hammadde Kırıcıları | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hammadde hazırlama | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Farin hazırlamada kullanılan kimyasal modüller | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hammaddelerin değirmenllerde öğütülmesi | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literaür tarar, ders notlarını okur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Klinker prosesi | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Klinkerin öğütülmesi | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Klinker öğütme ekipmanları | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çimento türleri | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çimento kalite deneyleri | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çimentonun piyasaya arzı ve çimento pazarı | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çimentonun piyasaya arzı ve çimento pazarı I | Literaür tarar, ders notlarını okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literaür tarar, ders notlarını okur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literaür tarar, ders notlarını okur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |