Genel Bilgi
Kod | MDS327 |
Ad | Aglomerasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Aglomerasyon yöntemleri, cevher zenginleştirme yöntemleri arasında uygulama şekliyle diğer zenginleştirme yöntemlerinden bazı farklı özellikler göstermektedir. Bu özelliklerin tanımlanması ve açıklanması işlemin uygulanmasını sağlamaktadır. Bu işlemlerin tanıtılması ve çeşitli uygulamalardan örnekler verilerek maden mühendisliği seviyesinde bir bilgi düzeyi oluşturulması dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Aglomerasyon, sinterleme ve peletleme.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI (BASILMAMIŞ)
Notlar
AGLOMERASYON, MEVLUT KEMAL, DEÜ YAYINI, 1986.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aglomerasyon yöntemlerinin temelini öğrenir |
ÖÇ02 | Kömür briketleme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Peletleme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Sinterleme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Aglomeratlarda aranan özellikleri öğrenir |
ÖÇ06 | Tesis örneklerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Aglomerasyon tanımı | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Aglomeratlarda aranan özellikler. | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biriketleme teorisi | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biriketleme yöntemleri | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kömür briketleme | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ülkemizde biriket üretimi | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Peletleme | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yaş pelette aranan özellikler | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pelet sertleştirme | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Sertleştirilmiş pelette aranan özellikler | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sinterleme | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Sinterleme yöntemleri | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Video | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |