Genel Bilgi
Kod | MDS328 |
Ad | Seramik Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT ALTINER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik sanayinde kullanılan hammaddelerin üretimi, zenginleştirilmesi, maden mühendisliğinin seramik üretimindeki yeri ve katkısı hakkında temel ve teknolojik bilgilerle donanımlı öğrenciler yetiştirmek
Dersin İçeriği
Seramik hammaddeleri ve endüstriyel seramik hazırlama teknikleri, kompozit malzemeler, killler ve genel özellikleri, seramik killeri, kaolen, feldspat, kuvars ve diğer hammaddeler, pişirme, sırlama, porselen üretimi konularında temel bilgiler vermek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
(1) Wunderlich W, (2010) Ceramic Materials (2) Shi, F. (2012) Ceramic Materials - Progress in Modern Ceramics, (3) Karanfil T., İleri Teknoloji Malzemeleri Ders Notları, Yayınlanmamış (4) Kibici, Y. (2002) Seramik Hammaddeleri ve Teknolojik Özellikleri, (5) Soykan, H.Ş (2004) Seramik Malzemeler
Notlar
Internet siteleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik hakkkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Seramiğe katılan hammaddeleri tanır ve açıklar |
ÖÇ03 | Killer ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Kaolen-feldpat- silikatlar hakkında gerekli bilgileri tanımlar. |
ÖÇ05 | Pişirme ve sırlama konuları hakkında bilgi sahibi olur ve tanımlar. |
ÖÇ06 | feldspatı tanır, kullanım alanlarını ve seramikte önemini açıklar, |
ÖÇ07 | Kuvarsı tanır, kullanım alanlarını ve seramikte önemini açıklar, |
ÖÇ08 | Öğrenim bilgilerinin kontrolü |
ÖÇ09 | Kaolen tanır, kullanım alanlarını ve seramikte önemini açıklar, |
ÖÇ10 | Seramik hamurunun hazırlanma prosesi ve dikkat edilmesi gereken reaksiyon dizinini tanımlar. |
ÖÇ11 | Refrakter malzemeler, çeşitleri ve özellikleri hakkında bilgi sahini olur ve tanımlar. |
ÖÇ12 | Katkı maddeleri, çeşitleri ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ13 | İleri seramik malzemeleri ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ14 | Kompozitler malzemeleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramikleri genel özellikleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | killerin genel özellikleri ve Geleneksel seramik | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | ülkemizin seramik üretim potansiyeli ve başlıca tesisler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | feldspat, kuvars, kaolen | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kullanılan diğer hammddeler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | pişirme ve sırlama, | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Seramiklerin fiziksel, kimyasal ve mekanik özellikleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | porselen üretimi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Endüstriyel Seramikler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nano teknoloji | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | yeni teknolojiler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | kompozit malzemeler, | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Konu tekrarı | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Laboratuvar uygulaması | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |