Genel Bilgi
Kod | MDS427 |
Ad | Endüstriyel Ham. ve Zeng. Yön. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seçilmiş endüstriyel minerallerin kullanım alanları, spesifikasyonları, uygulamada gerekli hazırlama metodları hakkında öğrenciyi bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Asbest Barit Bor ve Bor Mineralleri Feldspat Grafit Killer Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar Kükürt Talk Florit Mika Kum ve Çakıl Kireçtaşı ve Dolomit
Dersin Ön Koşulu
no
Kaynaklar
Notlar
Notlar
books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel mineralin fiziksel özellikleri ve safsızlıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Endüstriyel mineralin kullanım alanı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Endüstriyel minerallerin hazırlama yöntemleri hakkında bilgilenir. |
ÖÇ04 | Asbest hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Barit hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Bor ve Bor Mineralleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Feldspat hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | Grafit hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Killer hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Kükürt hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Kireçtaşı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ12 | Dolomit hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ13 | Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel hammaddelerin tanımı ve sınıflandırılması | Kaynak okumak 0-20 , internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Asbest genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak 20-40 internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Barit genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, 40-60 internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bor ve Bor Mineralleri genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 60-80 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Feldspat genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 80-100 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Grafit genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 100-120 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Killer genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 120-140 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak okumak, internet 0-140 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar | Kaynak okumak, internet 104-160 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kükürt | Kaynak okumak, internet 160-180 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Talk hakkında bilgi verilir | Kaynak okumak, internet 180-200 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Florit | Kaynak okumak, internet 200-220 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mika hakkında bilgi verilir | Kaynak okumak, internet 220-240 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kum ve Çakıl | Kaynak okumak, internet 240-250 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kireçtaşı ve Dolomit | Kaynak okumak, internet 250-260 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Dönem sonu Sınavları | Kaynak okumak, internet tümü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak, internet 0-260 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |