Genel Bilgi
Kod | MDS429 |
Ad | Katı Sıvı Ayırımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, cevher hazırlama proseslerinde temel aşamalardan biri olan katı-sıvı ayrımının önemini göstermeyi amaçlar. Bu konudaki çalışmalar deneyler ile pekiştirilir.
Dersin İçeriği
Katı-sıvı ayrım teorisi, Katı-sıvı ayrım yöntemleri, Çöktürme, Flokülasyon, Koagülasyon, Tikinerler, Filtrasyon, Eleme, Katı/sıvı ayrım tesislerinin akım şemaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Katı-Sıvı Notlar
Notlar
SUSUZLANDIRMA ( katı -sıvı ayrımı ) ve YÖNTEMLERİ PROF.DR.ÜNER İPEKOĞLU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katı sıvı ayırımı ve cevher hazırlamadaki yerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Laminer akış (stokes ), türbülanslı (newton), karışık ve süper kritik bölge akışları, reynold katsayısını bilir |
ÖÇ03 | Terminal hız hesabı ve tane boyutunun belirlenmesi, engelli çökme, kync teorisi, eş çökelen partiküller ve konsantrasyon kriterini öğrenir. |
ÖÇ04 | Filtrasyon, darcy kanunu, vakumlu ve pres filtreler ve çalışma özellikleri, sedimantasyon havuzlarını bilir (tiknerler) |
ÖÇ05 | Tikner dizaynı, santrifüj ayırıcılarını öğrenir |
ÖÇ06 | Kurutma sistemleri ve toz tutma yöntemlerini bilir |
ÖÇ07 | vakumlu ve pres filtreler ve çalışma özellikleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | sedimantasyon havuzları (tiknerler), laboratuvar uygulaması hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | tikner dizaynı, santrifüj ayırıcılar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | katı sıvı ayırımında yeni ve yardımcı sistemler: kavisli elekler, hidrosiklonlar, tüp filtreler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Kurutmanın genel özellikleri ve kullanılan yöntemler hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Katı sıvı ayırımı ve cevher hazırlamadaki yeri | Ders kitabı (0-10) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | berraklaştırma (sedimantasyon) | Ders notları (10-25) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | laminer akış (stokes ), türbülanslı (newton), karışık ve süper kritik bölge akışları, reynold katsayısı | Ders kitab(26-40) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Terminal hız hesabı ve tane boyutunun belirlenmesi, | Ders not(41-55) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | engelli çökme, kync teorisi, eş çökelen partiküller ve konsantrasyon kriteri | Yöntem anlatım kitabı (56-65) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | filtrasyon, darcy kanunu, | notları(65-75) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | vakumlu ve pres filtreler ve çalışma özellikleri, | Katı sıvı kitabı 76-80 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | çıktı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | sedimantasyon havuzları (tiknerler), laboratuvar uygulaması | Susuzlandırma Notları 81-90 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | tikner dizaynı, santrifüj ayırıcılar, | Ders notları 90-110 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | katısıvı ayırımında yeni ve yardımcı sistemler: kavisli elekler, hidrosiklonlar, tüp filtreler, video ve görsel sunular | Ders notları 111-122 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kurutmanın genel özellikleri ve kullanılan yöntemler | Ders notları 123-134 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | tozun kontrolü | Ders notları 135-146 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | toz tutmanın genel özellikleri ve kullanılan yöntemler | Ders notları 147-160 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı ve mazeret sınavı | notları 161-175 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | susuzlandırma 176-185 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çıktı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |