MDZ418 Bitirme Projeleri 2

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDZ418
Ad Bitirme Projeleri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Madencilik alanıyla ilgili bir projeyi uygulamalı olarak hazırlama konusunda bilgilendirmek

Dersin İçeriği

İlgili konuya ait literatür taraması ve uygulamalı olarak çalışma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlan edilecektir.

Notlar

İlan edilecektir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje yazma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Proje hazırlama becerisi kazanır.
ÖÇ03 Madencilik projelerinin teknik yönünü listeler.
ÖÇ04 Madencilik projelerinin ekonomik yönünü listeler.
ÖÇ05 Madencilik projelerinin hukuki yönünü belirtir.
ÖÇ06 Litaratür araştırması yapmayı öğrenir.
ÖÇ07 İnternetten kaynak araştırması yapmayı öğrenir.
ÖÇ08 Koordine çalışmayı öğrenir.
ÖÇ09 Madencilik uygulamalarında pratikleşir.
ÖÇ10 Madencilikte kullanılan pek çok deneyi uygular.
ÖÇ11 Madencilikte uygulanan pek çok aşamayı öğrenir.
ÖÇ12 Sunum yapma yeteneği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 1 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 2 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 3 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 4 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 5 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 6 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 7 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Konu ile ilgili ön araştırma yapar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 8 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 9 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 10 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 11 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 12 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 13 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 14 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ön araştırma yapar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ön araştırma yapar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:09