MDS404 Girişimcilik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDS404
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kendini işini kurmayı düşünen mühendis adaylarına işlerini kurabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Girişimcilik kavram ve yaklaşımlarının tanımı yapılarak öğrencilere girişimcilik süreci, yeni iş fikri üretme, fizibilite analizi, kurulacak iş ile ilgili iş planı yapması beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Ders notları ve sunumlar

Notlar

Girişimcilik Gazanfer Erbaşlar Nobel Yayın 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişim ve girişimcilik ile ilgili temel kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Girişimcilik için gerekli faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Dersin sonunda kariyer planlaması yapabilir.
ÖÇ04 Girişimcilik ile ilgili çıkan fırsatları değerlendirebilir.
ÖÇ05 Desin sonunda iş planı yapabilir.
ÖÇ06 Kamu desteklerine yönelik proje hazırlayabilir.
ÖÇ07 İş ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
ÖÇ08 Yönetim becerilerini geliştirir.
ÖÇ09 Özel sektör desteklerine yönelik proje hazırlayabilir.
ÖÇ10 Yönetim ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
ÖÇ11 Girişimci türleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ12 Proje nedir ve nasıl hazırlanır hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel girişimcilik kavramları, Girişimcilik nedir. Derse hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Girişimcilikte ve Yaratıcılık ve sorumluluk. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Girişimcilikte yenilikçilik kavramları ve iş fikri geliştirme. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İşletme kavramı, işletmenin fonksiyonlar. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ticari işletme türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki sorumluluklar. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ticari işletmelerin kuruluş şekilleri. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Pazar araştırmaları, pazarlama planı. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proje nedir ve nasıl hazırlanır. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 İş planı, yönetim planı ve hazırlama. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Girişimcilikte proje hazırlamada dikkat edilecek önemli noktalar. Atölye çalışması. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Kamu desteklerine yönelik proje hazırlama teknikleri. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Özel sektörde proje hazırlama teknikleri. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje değerlendirme süreçleri ve takibi. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sonuçlanan projelerde yapılması gerekenler. Atölye çalışması. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuç raporu okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuç raporu okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:09