Genel Bilgi
Kod | MDS404 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kendini işini kurmayı düşünen mühendis adaylarına işlerini kurabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Girişimcilik kavram ve yaklaşımlarının tanımı yapılarak öğrencilere girişimcilik süreci, yeni iş fikri üretme, fizibilite analizi, kurulacak iş ile ilgili iş planı yapması beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
Girişimcilik Gazanfer Erbaşlar Nobel Yayın 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişim ve girişimcilik ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Girişimcilik için gerekli faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Dersin sonunda kariyer planlaması yapabilir. |
ÖÇ04 | Girişimcilik ile ilgili çıkan fırsatları değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Desin sonunda iş planı yapabilir. |
ÖÇ06 | Kamu desteklerine yönelik proje hazırlayabilir. |
ÖÇ07 | İş ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
ÖÇ08 | Yönetim becerilerini geliştirir. |
ÖÇ09 | Özel sektör desteklerine yönelik proje hazırlayabilir. |
ÖÇ10 | Yönetim ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
ÖÇ11 | Girişimci türleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Proje nedir ve nasıl hazırlanır hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel girişimcilik kavramları, Girişimcilik nedir. | Derse hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimcilikte ve Yaratıcılık ve sorumluluk. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Girişimcilikte yenilikçilik kavramları ve iş fikri geliştirme. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşletme kavramı, işletmenin fonksiyonlar. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ticari işletme türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki sorumluluklar. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ticari işletmelerin kuruluş şekilleri. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Pazar araştırmaları, pazarlama planı. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proje nedir ve nasıl hazırlanır. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İş planı, yönetim planı ve hazırlama. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Girişimcilikte proje hazırlamada dikkat edilecek önemli noktalar. Atölye çalışması. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Kamu desteklerine yönelik proje hazırlama teknikleri. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Özel sektörde proje hazırlama teknikleri. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje değerlendirme süreçleri ve takibi. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Sonuçlanan projelerde yapılması gerekenler. Atölye çalışması. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuç raporu okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuç raporu okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |