Genel Bilgi
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYDIN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
-Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 2, Ankara, 1989 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Ankara 2002 -TAR202 İSTANBUL.pdf. -TAR202 ANADOLU.pdf. - TAR202 İATATÜRKl.pdf. Can, Aydın,. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları,
Notlar
-ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |