MKS122 Makina Tasarımı

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MKS122
Ad Makina Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Cisimlerin dayanımı,Makine bilimi ve elemanları,Makine resmi, Malzeme ve İmalat işlemleri derslerinde kazanmış oldukları bilgi ve becerileri ile bir iş parçası veya makina tasarlar.

Dersin İçeriği

Makina tasarlayıp teorik kısmını tez haline getirip yazar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Makine Kurma

Notlar

Makinede Şekillendirme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım konularını tanır.
ÖÇ02 Tasarım konusunun belirlenmesini yazar.
ÖÇ03 Tasarım konusunun belirlenmesini seçer.
ÖÇ04 Tasarım konusunun teorik olarak nasıl yazılıp,hazırlanacağının anlatılmasını ifade eder.
ÖÇ05 Tasarım kriterlerinin listeler.
ÖÇ06 Kullanılacak malzemeyi seçer.
ÖÇ07 İmalatta dikkate alınması gerekenleri sıralar.
ÖÇ08 1-Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu ve düzeltilmesini uygular.
ÖÇ09 2-Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesini uygular.
ÖÇ10 3-Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesini uygular.
ÖÇ11 4-Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesini uygular.
ÖÇ12 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesini ve verilen örnekleri sınıflandırır.
ÖÇ13 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibini yeniden düzenler.
ÖÇ14 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi için tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım konusu Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tasarımın önemi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tasarım konusunun belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tasarım konusunun teorik olarak nasıl yazılıp,hazırlanacağının anlatılması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Tasarım kriterleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Malzeme seçimi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İmalatta dikkate alınması gerekli hususlar Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
9 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--3 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--4 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--5 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--6 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Yapılan tasarım çalışmalarının izlenmesi, kontrolu, düzeltilmesi ve takibi--7 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.06.2024 07:18