Genel Bilgi
Kod | MKS203 |
Ad | Proje Geliştirme Teknikleri-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.cem KORKMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; sanayiye uygulanabilir bir proje nasıl yapılır, geliştirilir, poster hazırlama ve sunma becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Proje hazırlık aşamalarını oluşturmak, fikir doğrultusunda proje için çizim, tasarım, hesaplamalar yapmak, prototip üretmek, sunum yapabilmek ve poster hazırlamak.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayiye uygulanabilir proje konusunu belirler |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili literatür tarar |
ÖÇ03 | Proje ile ilgili gerekli hesaplamaları yapar |
ÖÇ04 | Bir projeyi gerçekleştirmek için üretim basamaklarını belirler |
ÖÇ05 | Proje ile ilgili bir prototip üretir |
ÖÇ06 | Proje konusu ile ilgili poster sunum hazırlar |
ÖÇ07 | Proje hakkında sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanayiye uygulanabilen bir proje konusunun belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Belirlenen proje ile ilgili internette araştırma yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Proje konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-II | Hesaplamalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Teknik resim çiziminin gerçekleştirilmesi | Çizim yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje için gerekli malzemelerin temin edilmesi | Malzeme satın almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Projenin üretiminin yapılması-I | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projenin üretiminin yapılması-II | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin üretiminin yapılması-III | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Projenin üretiminin yapılması-IV | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Poster sunumunun hazırlanması-I | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Poster sunumunun hazırlanması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Poster sunumunun hazırlanması-III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
AKTS | 4 AKTS |