Genel Bilgi
Kod | MKS205 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığının önemini anlar.
Dersin İçeriği
Çevrenin önemi ve kirliğinin çeşitleri ile yapılması gerekenler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre koruma
Notlar
Çevre eğitimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirlenmesi ve tanımları tanır. |
ÖÇ02 | Çevre ile ilgili mevzuatların önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Su kirliliğini tanımlar. |
ÖÇ04 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi ifade eder. |
ÖÇ05 | Katı atıkları tanır. |
ÖÇ06 | Hava kirliliğini tanır. |
ÖÇ07 | Hava kirliliğinin , insan, bitki ve hayvanlara etkisini ifade eder. |
ÖÇ08 | Gürültü kirliliğini tanır. |
ÖÇ09 | Gürültünün sağlığa etkisini ifade eder. |
ÖÇ10 | Toprak kirlenmesini tanımlar. |
ÖÇ11 | Toprak kirlenmesinin çevreye etkisini ifade eder. |
ÖÇ12 | Radyoaktif kirliliği tanımlar. |
ÖÇ13 | Radyoaktif kirliliğin çevreye etkisini ifade eder. |
ÖÇ14 | Kirlilik ile İlgili mevzuatları sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirlenmesi ve tanımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre ile ilgili mevzuatları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katı atıklar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hava kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hava kirliliği ve insani bitki ve hayvanlara etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Gürültü kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gürültünün sağlığa etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Toprak kirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Radyoaktif kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kirlilik ile İlgili mevzuatlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |