Genel Bilgi
Kod | CBS103 |
Ad | Matematik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Mustafa UĞURLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Matematiksel İşlemlerin Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Doğrusal denklemler, ikinci dereceden denklemler ve uygulamaları. Doğrusal eşitsizlikler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kartal M., kartal Z., Karagoz Y.,2009.,Temel Matematik., Nobel Yayın No:567
Notlar
Temel Matematik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayılarla alakalı işlemi yapar |
ÖÇ02 | Sayılarla alakalı işlem yapar ve öğrenir |
ÖÇ03 | Birinci Dereceden Denklemlerle ilgili problem çözer |
ÖÇ04 | İkinci Dereceden Denklemlerle ilgili problem çözer |
ÖÇ05 | Oran ve Orantı konularında problem çözer |
ÖÇ06 | Matematiğin farklı alanlarda kullanım şekillerini öğrenir |
ÖÇ07 | Üslü ve Köklü Sayılarla öğrenir |
ÖÇ08 | Çarpanlara ayırma ile alakalı soru çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ondalık Sayılar | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Birinci Dereceden Denklemler | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Birinci Dereceden Denklemler ve çözüm yöntemleri | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Oran ve Orantı | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Orantı2 | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | iki bilinmeyenli denklemler | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üslü Sayılar | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Köklü Sayılar | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | üslü ve köklü sayılar | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çarpanlara Ayırma | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çarpanlara Ayırma soru çözüm | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Doğrusal eşitsizlikler | literatur okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Genel değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |