Genel Bilgi
Kod | CBS109 |
Ad | Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel bilgisayar kullanım kabiliyetinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
CBS nedir. Kullanım alanları nelerdir. CBS de kullanılan temel programlar nelerdir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Coğrafi Bilgi Sistemleri Ders Notları
Notlar
Anadolu Üniversitesi E Öğrenme Portalı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CBS nin önemi ve kullanım alanlarını öğrenir |
ÖÇ02 | CBS oluşturan kavramları öğrenir |
ÖÇ03 | CBS de veri kaynaklarını öğrenir |
ÖÇ04 | CBS de kullanılan temel programları öğrenir, arcgis |
ÖÇ05 | CBS de kullanılan temel programları öğrenir, erdas |
ÖÇ06 | CBS ye veri Girişinin nasıl yapıldığını öğrenir |
ÖÇ07 | Konumsal Veriler nelerdir, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılmasını öğrenir |
ÖÇ08 | GPS kullanımını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS nedir | liteatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | CBS yi oluşturan kavramlar | liteatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | CBS kullanım alanları nelerdir. | liteatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | CBS'nin Ziraat, çevre ve doğal bilimlerde kullanımı | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | CBS verileri kaynakları ve kaynak cinsleri | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | CBS verileri çeşitleri ve kullanımı | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | CBS de analiz türleri | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CBS ye veri Girişi | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CBS Temel yapısı | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Konumsal Veriler nelerdir, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılması | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mekansal Veriler nelerdir,, Mekansal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılması | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Veri Toplama Yöntemleri | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | GPS nedir | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Arazide GPS kullanımı | arazide eğitim | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |