Genel Bilgi
Kod | CBS111 |
Ad | İşlem Tabloları-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Excel programını daha etkin kullanmak
Dersin İçeriği
1. Excel programının genel özellikleri. 2. Menü içindeki temel komutlar. 3. Excel programı ile çalışmaya başlamak. 4. Araç çubukları. 5. Çalışma kitaplarının kullanımı. 6. Tablolara bilgi girişi yapmak. 7. Formül hazırlamak ve kullanmak. 8. Grafik hazırlamak. 9. Veri tabanı hazırlamak ve kullanmak
Dersin Ön Koşulu
Temel bilgisayar kullanımına hakim olmak
Kaynaklar
Excel yazılını açıklayan yayın ve dokümanlar
Notlar
Excel yazılımını açıklamalı örneklerle anlatan güncel yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Excel programının içeriğini öğrenirler. |
ÖÇ02 | Programın yaygın olarak kulanım alanları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ03 | Excel programının farklı alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenirler. |
ÖÇ04 | Programın temel matematiksel uygulamalırı öğrenirler. |
ÖÇ05 | Program içindeki hazır formüllerin kullanımını öğrenirler. |
ÖÇ06 | Excel tablosu içinde farklı formüllerin oluşturulmasını öğrenirler. |
ÖÇ07 | Excelde tablo oluşturma ve düzenlemeyi öğrenirler. |
ÖÇ08 | Farklı tablo içerikleri hazırlamayı öğrenirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşlem tablolaları nedir. Excel programına giriş. | Genel bilgisayar komutlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekran görünümü, araç çubukları | İlk haftanın tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çalışma kitapları | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Tablolara bilgi girişi | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Tablolar üzerinde işlem yapmak | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Biçimleme yapmak, sayfa yapısı | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Tabloları yazdırmak ve baskı önizleme | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlk yedi haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Formül hazırlamak ve kullanmak | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Grafik hazırlamak | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Grafik çeşitleri 1 | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Grafik çeşitleri 2 | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Veri tabanı hazırlamak | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Veri tabanı uygulamaları | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel uygulamalar | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |