Genel Bilgi
Kod | CSS103 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çevre Koruma Ders Notları
Notlar
Anadolu Üniversitesi Çevre Koruma Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Çevre ile ilgili mevzuatların öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Su kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Akarsu ve göllerin kirlenmesinin öğrenilmesi ve korunması |
ÖÇ05 | Katı atıkların öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Hava kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ08 | Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Gürültünün sağlığa olumsuz etkilerinin öğrenilmesi |
ÖÇ10 | Toprak kirlenmesinin öğrenilmesi |
ÖÇ11 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ12 | Radyoaktif kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ13 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ14 | Kirlilik ile İlgili mevzuatların öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirlenmesi ve tanımlar | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre ile ilgili mevzuatları | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su kirliliği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katı atıklar | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hava kirliliği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Gürültü kirliliği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gürültünün sağlığa etkisi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toprak kirlenmesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Radyoaktif kirliliği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Radyoaktif kirlilik ve çevreye etkisi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kirlilik ile mücadele | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |