CBS104 Coğrafi Bilgi Sistemleri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS104
Ad Coğrafi Bilgi Sistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

CBS hakkında genel bilgi sağlanması

Dersin İçeriği

CBS nedir Kullanım alanları nelerdir CBS de kullanılan temel programlar nelerdir Kullanılan programların farklı alanlara entegrasyonu nasıl sağlanır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tecim V,2008,Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetimi. ANKARA

Notlar

Anadolu Üniversitesi E-Öğrenme Portalı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CBS nin prensiplerini öğrenir
ÖÇ02 CBS nin kullanımını öğrenir
ÖÇ03 CBS nin tarihçesini ve gelişimini öğrenir
ÖÇ04 CBS nin uygulama alanlarını öğrenir
ÖÇ05 CBS ye veri girişini öğrenir
ÖÇ06 CBS de veri işlemlerini geliştirir
ÖÇ07 CBS de veriden haritaya dönüştürmeyi öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CBS nedir, CBS tarihçesi literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 CBS yi oluşturan kavramlar literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 CBS Bileşenleri literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 CBS'nin Temel Konuları literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 CBS Temel İşlemler literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 CBS Temel Uygulama Alanları literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 CBS Uygulama Alanları literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CBS ye veri Girişinin önemi ve temel prensipleri literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 CBS ye veri Girişi literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 CBS de veri işleme literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 CBS de veri işleme teknikleri literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 CBS de proje tasarımı literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 CBS de Güncel teknolojik gelişmeler literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Genel Değerlendirme literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:28