Genel Bilgi
Kod | CBS120 |
Ad | CBS'de Çevre Koruma Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri, yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek. CBS Kullanarak Çevre Koruma ile Alakalı Harita Hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
CBS de Çevre Koruma Ders Notları
Notlar
Çevre Bakanlığı Bilgilendirme Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Çevre ile ilgili mevzuatların öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Su kirliliğinın öğrenilmesi ve önleme çalışmaları |
ÖÇ04 | Akarsu kirlenmesinin öğrenilmesi ve önleme çalışmalarının öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Göllerin kirlenmesinin öğrenilmesi ve önlem alma tekniklerinin öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Hava kirliliğinin insan, bitki ve hayvanlara etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi, CBS ile Haritalanması |
ÖÇ08 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi nin CBS ile Haritlanması |
ÖÇ09 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisi nin öğrenilmesi |
ÖÇ10 | Kirlilik ile İlgili mevzuatlar ın öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Nedir | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre Koruma Önlemleri Nedir, Çevre Kirliliği Nedir. | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kirlilik Çeşitleri Nelerdir | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kirlilik Çeşitleri Nelerdir ve Önleme Yöntemleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kirlilik Haritası nedir, CBS kullanılarak nasıl yapılır | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kirlilik Haritası nedir, CBS kullanılarak nasıl yapılır 2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toprak kirlenmesinin CBS ile Haritlanması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Toprak kirlenmesinin CBS ile Haritlanması 2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CBS Teknikleri ve içeriği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | CBS Teknikleri ve içeriği 2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gürültü kirliliği Haritalanması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gürültü kirliliği Haritalanması 2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hava kirliliğinin Haritalanması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hava kirliliğinin Haritalanması 2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |