CBS120 CBS'de Çevre Koruma Çalışmaları

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS120
Ad CBS'de Çevre Koruma Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri, yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek. CBS Kullanarak Çevre Koruma ile Alakalı Harita Hazırlanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

CBS de Çevre Koruma Ders Notları

Notlar

Çevre Bakanlığı Bilgilendirme Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi
ÖÇ02 Çevre ile ilgili mevzuatların öğrenilmesi
ÖÇ03 Su kirliliğinın öğrenilmesi ve önleme çalışmaları
ÖÇ04 Akarsu kirlenmesinin öğrenilmesi ve önleme çalışmalarının öğrenilmesi
ÖÇ05 Göllerin kirlenmesinin öğrenilmesi ve önlem alma tekniklerinin öğrenilmesi
ÖÇ06 Hava kirliliğinin insan, bitki ve hayvanlara etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ07 Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi, CBS ile Haritalanması
ÖÇ08 Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi nin CBS ile Haritlanması
ÖÇ09 Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisi nin öğrenilmesi
ÖÇ10 Kirlilik ile İlgili mevzuatlar ın öğrenilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre Nedir Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çevre Koruma Önlemleri Nedir, Çevre Kirliliği Nedir. Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kirlilik Çeşitleri Nelerdir Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kirlilik Çeşitleri Nelerdir ve Önleme Yöntemleri Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kirlilik Haritası nedir, CBS kullanılarak nasıl yapılır Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kirlilik Haritası nedir, CBS kullanılarak nasıl yapılır 2 Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Toprak kirlenmesinin CBS ile Haritlanması Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Toprak kirlenmesinin CBS ile Haritlanması 2 Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 CBS Teknikleri ve içeriği Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 CBS Teknikleri ve içeriği 2 Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Gürültü kirliliği Haritalanması Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Gürültü kirliliği Haritalanması 2 Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hava kirliliğinin Haritalanması Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hava kirliliğinin Haritalanması 2 Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:28