Genel Bilgi
Kod | CSS215 |
Ad | Ofis Uygulamaları Geliştirme-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrosoft Programlarını daha etkin kullanmak
Dersin İçeriği
1. Office yazılımlarını kullanabilir ve anlatabilir. 2. Word belgesinde makale, kitap hazırlayabilir ve karşılaştığı problemleri çözebilir. 3. Bir konu ile ilgili araştırmalarını profesyonel word ve power point uygulaması haline getirerek sunabilir. 4. Ecxel yazılımını aktif olarak kullanabilir. 5. Word yazılımını aktif olarak kullanabilir. 6. Power Point yazılımını aktif olarak kullanabilir.
Dersin Ön Koşulu
Temel bilgisayar kullanımına sahip olmak
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar, anlatılan konu ile ilgili doküman ve yayınlar
Notlar
Microsoft yazılımını anlatan basılı kitaplar, farklı konu başlıklarına göre yazılımın uygulamalarını anlatan yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ofis programlarının içeriğini öğrenir. |
ÖÇ02 | Ofis programlarının yaygın olarak kulanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Ofis programlarının farklı alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenir. |
ÖÇ04 | Programların temel mantıksal uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Programlar içindeki kısayol komutlarının kullanımını öğrenir. |
ÖÇ06 | Programların birbirleri içinde kullanımlarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Mikrosoft Word komutlarını kullanır. |
ÖÇ08 | Öğrenciler office programı kullanarak farklı karakterlerde belge oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ofis yazılımlarının tanıtılması ve genel kullanım alanları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Giriş sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | İlk haftanın tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Ekle sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Sayfa düzeni sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Başvurular sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Postalar sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Gözden Geçir sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | İlk yedi haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görünüm sekmesi altındaki komutların tanıtımı ve kullanımları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Mikrosoft Excel komutları ve kullanımları | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Excel Giriş menüsünün tanıtımı ve kullanımı. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Excel Ekle menüsünün tanıtımı ve kullanımı. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Excel Sayfa menüsünün tanıtımı ve kullanımı. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Excel Formül menüsünün tanıtımı ve kullanımı. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konuların genel tekrarı. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |