Genel Bilgi
Kod | CBS217 |
Ad | CBS' de Proje Tasarımı ve Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
CBS hakkında genel bilgi sağlanması
Dersin İçeriği
CBS nedir Kullanım alanları nelerdir CBS de kullanılan temel programlar nelerdir Kullanılan programların farklı alanlara entegrasyonu nasıl sağlanır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Proje Tasarımı ve Yönetimi Ders Notu
Notlar
Farklı Projelerin İncelenmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CBS de bir proje hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ02 | Proje hazırlama tekniklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Proje yönetim süreçlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Mekansal düşünme ve veri hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ05 | CBS de Proje Tasarım Metodolojisini öğrenir |
ÖÇ06 | Proje Yönetiminde karşılaşılan Problemleri çözmeyi öğrenir |
ÖÇ07 | Proje Değerlendirmeyi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje nedir, Nasıl hazırlanır | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje nedir, Nasıl hazırlanır, nelere dikkat edilmesi gerekir | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Proje Yönetim Süreçleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mekansal Düşünme, Mekansal Veri 1 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mekansal Düşünme,Mekansal Veri 2 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | CBS de Proje Yönetimi Ve Amaçları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | CBS nin proje tasarlanmasında kullanım alanları nelerdir | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | CBS de Proje Tasarım Metodolojisi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sistem Geliştirme ve Gerçekleştirme | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Prototip Yaklaşım | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Proje Yönetiminde karşılaşılan Problemler | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Proje Değerlendirme | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | CBS projelerinde karar üretilmesi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ders Değerlendirmesi | ders değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |