Genel Bilgi
Kod | CBS215 |
Ad | Fotogrametri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fotogrometri kavram, yöntem ve uygulamaları öğrencilere tanıtmak.
Dersin İçeriği
1. Fotogrametrinin tanımı ve genel özellikleri. 2. Hava fotoğrafları ve özellikleri. 3. Hava fotoğraflarının çekim yöntemleri. 4. Uydu görüntüleri ve özellikleri. 5. Hava fotoğrafı ve uydu görüntülerinin avantaj ve dezavantajları. 6. Mozaik harita oluşturulması. 7. Hava fotoğraflarında 3 boyutlu görüş. 8. Hava fotoğrafları üzerindeki objeleri tanımlamak. 9. Hava fotoğraflarını yorumlamak
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşula gerek yoktur.
Kaynaklar
Fotogrametri konusunda yayınlanmış, makale, doküman ve internet yayınları
Notlar
Fotogrametri konularını içeren süreli ve basılı kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yersel fotogrametri kavramı, kullanım alanları ve metodolojisini anlar. |
ÖÇ02 | Görüntüleme alet ve sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Arazide görüntü alımını öğrenir. |
ÖÇ04 | 3B katı model oluşturma ve görüntü kaplama tekniklerini anlar. |
ÖÇ05 | Fotogrametrik kavramları öğrenir. |
ÖÇ06 | Kartoğrafik materyallerden harita üretir. |
ÖÇ07 | Uydu görüntülerininve hava fotoğraflarının avantajlarını ve dezavantajlarını görürler. |
ÖÇ08 | Hava fotoğraflarında çalışma çizgilerini çizer. |
ÖÇ09 | Hava fotoğraflarında üç boyutlu görüş sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotogrametri nedir, Türkiye'de yapılan ilk çalışmalar. | Ön hazırlığa ihtiyaç yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fotogrametrinin geçmişi. | İlk haftanın tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hava fotoğrafları ve özellikleri. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hava fotoğrafları üzerinde objeleri tanıma. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Hava fotoğrafları üzerinde objeleri sınıflama. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Uydu görüntüleri ve özellikleri | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uydu görüntüleri ve hava fotoğraflarının avantaj ve dezavantajları | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlk yedi haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hava fotoğraflarında çakışma çizgilerinin belirlenmesi | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Mozaik harita oluşturma | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | 3 boyutlu görüş | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Hava fotoğraflarında bulunan objelerin karşılaştırılması. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Hava fotoğraflarının yorumlanması | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Uydu görüntülerinin yorumlanması | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Özel amaçlı yorum haritalarının oluşturulması | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |