Genel Bilgi
Kod | CSS201 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere mesleki terimlerin İngilizcesini vererek, iş ortamında günlük rutin faaliyetlerde yabancılarla diyalog kurabilecek seviyede dil öğretmek.
Dersin İçeriği
Mesleği ile ilgili konularda doğru kelime ifadeleri kullanarak dinlediğini anlayabilme, yazabilme, konuşabilme.
Dersin Ön Koşulu
Basit düzeyde İngilizce kullanımı
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar, anlatılan konu ile ilgili doküman ve yayınlar
Notlar
Basit / orta düzeyde İngilizce anlatıma sahip internet üzerinden süreli yayın yapan dergiler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci mesleği ile ilgili terimleri anlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci temel mesleki terimlerin anlamlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci öğrendiği kelimeleri cümlede kullanır. |
ÖÇ04 | Öğrenci mesleki cümlelerin anlamlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Mesleki cümlelerin nerede kullanıldıklarını öğrenir. |
ÖÇ06 | İşyerinde geçen mesleki diyalogları öğrenir. |
ÖÇ07 | Mesleki araç gereçlerin İngilizce anlamlarını bilir. |
ÖÇ08 | Resmi dilekçe, mektup, e-posta çevirisi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendini tanıtma. | Basit İngilizce bilgisine sahip olmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mesleğini tanıtma. | Birinci haftanın tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Günlük rutin anlatımı | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Zaman tanımı | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Alfabe | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yazılım tanımlama | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Görev tanımlama | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bilgisayar dilini anlama | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Web siteleri hakkında bilgilendirme. | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Veritabanı hakkında bilgilendirme | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İş yeri gereçlerinin tanıtımı. | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İşyerinde temel işlemler. | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mektup çeşitleri (iş, resmi, gayri-resmi mektuplar). | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İşyeri kuralları. | Önceki haftaların tekrarını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |