Genel Bilgi
Kod | CSS232 |
Ad | Konumsal Üç Boyutlu Modelleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, üç boyutlu modelleme ile ilgili temel tanım ve kavramların verilmesi, verilerin elde edilmesi, işlenmesi ve üç boyutlu modellemesi konularının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modeli, Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesi, Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesi, Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma, Vektör verilerden üç boyutlu nesne üretme, Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi, Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi, Mekanın üç boyutlu görsel çıktısı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Solidworks Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Notlar
Solidworks Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu modelleme hakkında temel kavramları bilir |
ÖÇ02 | İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modelini algılar |
ÖÇ03 | Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesini algılar |
ÖÇ04 | Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesini kavrar |
ÖÇ05 | Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma uygulamalarını kavrar |
ÖÇ06 | Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma becerisine sahip olur |
ÖÇ07 | Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesini kavrar |
ÖÇ08 | Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirme becerisine sahip olur |
ÖÇ09 | Arazinin üç boyutlu modellemesinde planlanma yapar |
ÖÇ10 | Arazinin üç boyutlu modellemesinde veri düzenler |
ÖÇ11 | Arazinin üç boyutlu modellemesinde farklı yaklaşımları kavrar |
ÖÇ12 | Küçük alanlarda üç boyutlu arazi modelleme becerisine sahip olur |
ÖÇ13 | Büyük alanlarda üç boyutlu arazi modelleme becerisine sahip olur |
ÖÇ14 | Üç boyutlu arazi modellemede sunum tekniklerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modeli | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma-1 | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma - 2 | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi - 1 | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi - 2 | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Arazinin üç boyutlu görselleştirilmesi: Planlama | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Arazinin üç boyutlu görselleştirilmesi: Veri yönetimi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Arazinin üç boyutlu görselleştirilmesi: Farklı Yaklaşımlar | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Üç boyutlu modelleme uygulaması: Küçük Alanlar | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Üç boyutlu modelleme uygulaması: Büyük Alanlar | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Üç boyutlu modellemede sunum teknikleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |