Genel Bilgi
Kod | BDT116 |
Ad | Teknik Resim II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste teknik resim çizmek ve çizilmiş teknik resmi okuyup yorumlama becerisi kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Çeşitli parçaların teknik resim alanında kullanılan görünüşlerini çıkarma ve bu parçaları kurallarına göre ölçülendirme teknikleri anltılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru çizim araç gereçlerini seçer |
ÖÇ02 | Yazı standartları, çizim kuralları, çizgi ve çizgi standartlarını tanır |
ÖÇ03 | Açılar, doğrular, yaylar ve çokgenlerle ilgili geometrik çizimleri uygular |
ÖÇ04 | İzdüşüm ve izdüşüm çeşitlerini, görünüş çıkarma metotlarını kavrar |
ÖÇ05 | Ölçülendirme kuralları, standart ölçekler ve ölçülendirme uygulamalarını dener |
ÖÇ06 | Perspektif resimlerin önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resimin önemi, çizim araçları ve kullanımları | Teknik Resim ve ilgili kavramların tanımlarını öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Yazı standartları, çizim kuralları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Geometrik çizimler: Açı, yay ve eğri çizimleri | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Çizgi ve çizgi standartları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | İzdüşüm, İzdüşüm, çeşitleri, temel İzdüşüm kuralları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Görünüşlerin tanıtılması, temel ve yardımcı görünüşlerin çıkarılması | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Görünüş çıkarma uygulamaları-1 | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Görünüş çıkarma uygulamaları-2 | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Ölçülendirme kuralları, standart ölçekler ve ölçülendirme uygulamaları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Kesit görünüşler tanımlar ve kesit düzlemleri, kesit alma yöntemleri ve kuralları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Kesit alma uygulamaları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Perspektifler perspektif tanımı ve çeşitleri, perspektif çizim uygulamaları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Perspektifler çıkarma uygulamaları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Toleranslar ve Yüzey Kalitesi Yüzey pürüzlülüğü ve standartları, yüzey pürüzlülük kalitelerinin tayin ve tespiti . Yüzey pürüzlülüğü sembollerini, standartlara uygun olarak makine resimleri üzerinde gösterme.-Final Sınavı | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen uygulama ödevlerini yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |