Genel Bilgi
Kod | İM589 |
Ad | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğinin dahili ve harici akımların modellenmesinde kullanımı
Dersin İçeriği
Akımı idare eden kanunların diferansiyel formda ifadeleri, giriş ve sınır şartarının belirlenmesi, türbülans modelleri, sonlu hacim yöntemi
Dersin Ön Koşulu
Akışkanlar mekaniği, Hidromekanik dersleri
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Computational Fluid Dynamics T. J. Chung
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğinin (HAD) tanımı ve kullanımı |
ÖÇ02 | Akışkan problemlerinin HAD ile çözümü |
ÖÇ03 | Akışkan hareketinin korunum kanunları |
ÖÇ04 | Akışkan akımını idare eden kanunlar |
ÖÇ05 | Üç boyutlu kütlenin korunumu denklemleri |
ÖÇ06 | Üç boyutlu hareket denklemleri |
ÖÇ07 | Üç boyutlu enerji denklemleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğinin (HAD) tanımı ve kullanımı | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkan hareketinin korunum kanunları | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üç boyutlu kütlenin korunumu, hareket ve enerji denklemleri | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Newtonian akışkanlar için üç boyutlu Navier Stokes denklemleri | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Basit kısmi diferansiyel denklem çözüm metodlarının sınıflandırılması | Diferansiyel denklemler dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türbülanslı akım özellikleri ve türbülansın Navier Stokes denklemlerine etkisi | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türbülans modelleri | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Difüzyon problemlerinde sonlu hacim yönteminin kullanımı | Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Upwind ve hibrid diferansiyel çözüm şemaları | Diferansiyel denklemler ve Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Konveksiyon ve difüzyon problemleri için yüksek dereceli diferansiyel çözüm şemaları | Diferansiyel denklemler ve Akışkanlar mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ayrıkraştırılmış denklemlerin çözümü | Diferansiyel denklemler dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Değişken akımlarda sonlu hacim yönteminin kullanımı | Önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İki ve üç boyutlu değişken akım problemleri için Implicit method çözümü | Önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sınır şartlarının belirlenmesi | Önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |