Genel Bilgi
Kod | İM585 |
Ad | Boru Hatları Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Boru hatları tasarımında kullanılan teorik kavramları öğrenmek
Dersin İçeriği
Boru akımlarının analizi ile ilgili teorik kavramlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu (Basılı Değil)
Notlar
"AKIŞKANLAR MEKANİĞİ" YAZAR: PROF. DR. SALİH KIRKGÖZ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Borularda düzenli akımları öğrenir |
ÖÇ02 | Borularda oluşacak enerji kayıplarını öğrenir |
ÖÇ03 | Akışkanlar kinematiğini öğrenir |
ÖÇ04 | Borularda Değişken akımları öğrenir |
ÖÇ05 | Denge bacası salınımı ve su darbesi olayını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akışkanlar Kinematiği | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkan hareketinin matematiksel tanımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Borularda Akış | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Laminer boru akımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türbülanslı Boru Akımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sınır tabakası ayrılması | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hız ve kayma gerilmesi dağılımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Denge Bacası salınımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su darbesi olayı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Moody diyagramı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Borularda Su akımı için ampirik formüller | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Borularda enerji kayıpları | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hidrolik cilalı ve hidrolik pürüzlü yüzeyin tanımlanması | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Nikuradse Diyagramı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |