BDT222 Sunum Teknikleri

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT222
Ad Sunum Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin uygulamalı bir çalışma yapma sürecinin içinde yer alarak etkili bir sunum-söyleşinin hangi aşamalardan geçtiğini deneyimlemelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ders, öğrencilerin bir sunumu veya söyleşiyi gerçekleştirirken gerek duyacakları bilgi ile donanımları sağlamaya yöneliktir. Bu derste sunum ve söyleşi kavramları, sözlü ve sözsüz iletişim ögeleri, etkili bir sunum-söyleşi hazırlama aşamaları ile uygulama sırasında karşılaşılacak engeller anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notu

Notlar

Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkili Sunum ve Teknikleri kavramını tam olarak tanımlayabilir.
ÖÇ02 İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurar
ÖÇ03 İletişim ve Etkili Sunum konusunda bir yazılım kullanmayı bilir
ÖÇ04 kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilir
ÖÇ05 Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramsal çerçeve: Sunum, söyleşi, iletişim ve türleri. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
2 Etkili iletişim: İletişim yeterliliği, sözlü ve sözsüz iletişim, etkili dinleme Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
3 Sözsüz iletişim: Beden dili (jest ve mimikler, dokunma, beden duruşu... Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
4 Etkili dinleme: Dinleme türleri, dinleme engelleri. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
5 Sunum ve söyleşide karşılaşılacak engeller ve başa çıkma yolları. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
6 Sunum ve söyleşide kullanılacak araç ve gereçler. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
7 Sunum veya söyleşi hazırlama aşamaları; planlama, hazırlama. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Sunum veya söyleşi hazırlama aşamaları; planlama, hazırlama ve uygulama. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
10 Sunum veya söyleşi konularını belirleme ve örnek sunum-söyleşi hazırlama çalışmaları. Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
11 Örnek sunum-söyleşi hazırlama çalışmaları. (devam) Sunum hazırlanmalıdır.
12 Öğrenci sunumları Sunum hazırlanmalıdır.
13 Öğrenci sunumları- tartışma ve değerlendirme. Sunum hazırlanmalıdır.
14 Öğrenci sunumları- tartışma ve değerlendirme.(Devam) Sunum hazırlanmalıdır.
15 Genel Değerlendirme Herhangi bir hazırlığa gerek yoktur
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Sınavı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:55