BDT242 Karakter Modelleme

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT242
Ad Karakter Modelleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Karakter tasarımı ve hareketlendirilmesinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Karakterin vektörel çizimlerinin yapılması, karakterin renklendirilmesi, karakterin timeline paneline entegrasyonunun anlatılması

Dersin Ön Koşulu

Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders notu

Notlar

adobe illustrator. kodlab yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karakter tasarımı yapar.
ÖÇ02 Karakteri programa aktarır.
ÖÇ03 gövde, baş, kol ve ayakları tasarlar.
ÖÇ04 gövde, baş, kol ve ayakları düzenleme işlemlerini yapar
ÖÇ05 karaktere malzeme hazırlar.
ÖÇ06 karakter kaplaması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karakter tanımı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Vektörel çizim herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Karakter tasarımı herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Karakter çizimi herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Karakterde renk kullanımı herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Karakterde renk herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Genel uygulama herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doku bilgisi herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Doku tasarımı herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Doku ve kaplama herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Karakter kaplama herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 temel Karakter modelleme herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Karakter modelleme herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Uygulama herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlıgı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:55