Genel Bilgi
Kod | KGS204 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
İş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması, kalite yönetim sisteminin altyapısını oluşturmak ve kalite standartlarını uygulamak, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite Güvence Standartları kitabı (Prof.Dr. İrfan ÇAĞLAR, Yrd.Doç.Dr. Saliha Koç Nobel Yayınevi)
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite Yönetim Sistemlerini tanır. Kalite yönetim sistemleri modellerini öğrenir. Standardizasyon kavramını tanır. |
ÖÇ02 | Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturur. Kalite yönetim sisteminin temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Toplam Kalite Yöntemini tanımlar. Kalite Yönetim Sistemlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Kalite Standartlarını Uygular. Kalite sistemlerini belirler. |
ÖÇ05 | İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular. |
ÖÇ06 | Toplam kalite yönetimini belirler. kalite kontrol yöntemlerini uygular. |
ÖÇ07 | Kalite kontrol yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Toplam kalite standartlarını belirler. Kalite Standartlarını Uygular. |
ÖÇ09 | Kalite kontrol yaklaşımlarını belirler. kalite kontrol yaklaşımlarını öğrenir. |
ÖÇ10 | Kalite maliyetlerini öğrenir. Kalite kontrol yöntemlerini belirler. |
ÖÇ11 | Kalitenin boyutlarını belirler. Kalite yönetimi konusunda strateji belirler. |
ÖÇ12 | Standart çeşitlerini öğrenir. Kalite standartlarını uygular. |
ÖÇ13 | Süreç tabanlı kalite yönetim sistemini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramı Standart ve Standardizasyon | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Standardizasyonun Amaçları Standardizasyonun Faydaları Standart Çeşitleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Standardizasyon ve verimlilik Ulusal ve Uluslararası Standardizasyon Kuruluşları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yönetim kalitesi ve standartları Çevre standartları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çevre standartları Kalite yönetim sistemi modelleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kalite yönetim sistemi modelleri stratejik yönetim | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Stratejik yönetim Yönetime katılma | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süreç yönetim sistemi Kaynak yönetimi sistemi | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kaynak yönetimi sistemi Efqm mükemmellik modeli | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Üretimde kalite kontrolü Muayene ve örnekleme | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kalite Kontrol Kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Toplam Kalite Yönetimi | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kalite Yönetim modelleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | kalite yönetim sistemleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |