Genel Bilgi
Kod | MD0077 |
Ad | Fizikokimyasal İşlemler ile Cevher Zenginleştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnce ve çok ince öğütülmüş metalik, metal olmayan- endüstriyel hammadde ve kömür cevherlerinin flotasyon ile zenginleştirilmesinin ileri uygulamaları
Dersin İçeriği
Cevher hazırlamada yüzey kimyası, Katı, sıvı, gaz ara yüzeyi etkileşimi, flotasyon ile zenginleştirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Necati Yıldız Cevher Hazırlama, Suna Atak-Flotasyon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek lisans içerisinde kavranılan cevher zenginleştirme yöntemlerin alanında bilgilerinin uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Maden mühendisliği kapsamında cevher hazırlama alanında alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. |
ÖÇ04 | Fizio kimyasal yöntemler ile zenginleştirme alanında elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizio kimyasal yöntemler ile zenginleştirme proseslerine giriş | a- Temel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Kırma öğütme, sınıflama temel bilgiler ve temel zenginleştirme prosesleri gibi ön uygulamalar | b- ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Köpük Flotasyonun temal kuralları | c- ders notları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Kollektörlerin çalışma mekanizması ve polar mineral türlerine etkiisi | d- temel kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Anyonik, katyonik ve nonyonik kollektörler | e- temel kitab | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Köpürtücüler | f- temel kitab | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Canlandırıcı, bastırıcı ve düzenleyiciler | g- temel kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
8 | ph ve önemi | h- kitab | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
9 | Flotasyon devreleri | ı- kitab | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Beyin Fırtınası |
10 | flotasyon kinetik modelleme | j- temel notlar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Karmaşık akım şeması dizaynı | k- temel notlar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | flotasyon makinaları | l- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kolon flotasyonu | m- kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | a- Endüstriyel uygulamalar | n- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Endüstriyel uygulamalar | o- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | aglomerasyon | p- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | final sınavı | q- kitab | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |